-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Facelift hos BMW
BMW foretar facelift på sine to praktiske familiebiler, 2-serie Active Tourer og Gran Tourer. Modellene debuterer på Genève-utstillingen og kommer til Norge i april.
Etter elbilen i3 er 2-serien den mest populære BMW-serien i Norge. I fjor ble det ifølge OFV registrert 2392 nye 2-seriebiler, og av disse sto Active Tourer og Gran Tourer for til sammen 95 prosent.
Og her er det én drivlinje som skiller seg markant ut – ni av ti 2-seriekunder valgte 225 xe iPerformance – den ladbare hybriden med elektrisk firehjulsdrift som med sine 224 hestekrefter kommer meget gunstig ut i det norske avgiftssystemet.
Siden lanseringen i 2014 har BMW solgt 380.000 av disse to modellene, så det er liten tvil om at de er viktige for den bayerske produsenten. Største markeder for modellene er Tyskland, Kina og Storbritannia, og 70 prosent av kundene er nye for BMW.
Blant de synlige endringene er ny kosmetikk i front og hekk, nye lykter, større eksosrør (2 på 4-sylindrede modeller), nytt felgutvalg og nye lakkfarger.
Oppgraderte motorer er på plass med effektspenn fra 109 til 231 hk for Active Tourer og 109 til 192 hk for Gran Tourer. Dieselmotorene har eksemplariske utslipp takket være NOx rensesystem som inkluderer AdBlue.
Syvtrinns dobbel clutch girkasse erstatter den tidligere sekstrinns automaten i de mindre modellene. Denne er standard i 220i mens 225i xDrive og 220d har åttetrinns automat som standard.
Den ladbare hybriden som er mest populær i Norge har samme drivlinje som tidligere, inkludert en oppgitt rekkevidde ifølge NEDC-standarden på 45 kilometer. Dermed kan den få en prisoppgang når kravene for avgifts-fordeler for ladbare hybrider strammes inn fra 1. juli.