-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny innsikt fra Honda
Honda viser en ny Insight på Detroit-utstillingen. Selv om den betegnes som en prototyp, kan vi love at den vil skille seg dramatisk fra forgjengerne, både designmessig og teknisk.
Sammen med Toyota var Honda en av hybrid-pioneren. Deres revolusjonerende tredørs Insight var første hybrid ut da den kom på markedet i USA i 1999. Da hadde riktig nok den Corolla-baserte Priusen eksistert i to år, men kun i Japan. Den kom til USA først i 2000.
I 2009 kom en langt mer praktisk modell i form av Insight generasjon to, og da startet salget i Europa og Norge også.
Designmessig hadde Insight en del fellestrekk med Prius – blant annet «såpestykke-formen» og den delte bakruten. Men Insight var en mild hybrid med svak elmotor som ikke kunne måle seg med Prius (generasjon 3) når det kom til forbruk og utslipp.
I 2009 ble det ifølge OFV registrert 177 nye Insight i Norge, og året etter kom det 173. Men så dalte salget til 108 stykker i 2011, 12 i 2012 og de 20 siste i 2013 før modellen forsvant helt fra statistikken.
Men nå vil Honda prøve seg igjen. I Detroit står en Insight Prototype, og for første gang ser den ut som en normal bil. Her er det mye moderne Accord å spore.
Og Honda lover også at den har en topp moderne drivlinje som de omtaler som «tredje generasjon av Hondas ‘sterke’ hybridteknologi».
Foreløpig ingen detaljer om hva det innebærer annet at den har en 1,5-liters bensinmotor med Atkinsons cycle, en kraftig elmotor og Li-ion batteripakke. Vi regner med den vil få en samlet en effekt på drøye 200 hk med relativt lik fordeling fra bensin- og elmotor.
De sier heller ikke om den blir ladbar – noe som i så fall kunne gjøre modellen aktuell for Norge hvis de finner ut at den skal selges utenfor USA.
Honda lover klasseledende innvendig plass, moderne infotainment med 8-tommers berøringsskjerm og elektroniske hjelpemidler som støtter deg i vanskelige situasjoner.
Bilen skal bygges ved Hondas anlegg i Indiana, sammen med Civic og CR-V.
Den skal på markedet i løpet av 2018 og blir da femte modell i Hondas elektrifiserings-program som fra før omfatter Clarity Fuel Cell, Clarity Electric, Clarity Plug-in Hybrid og en ny Accord som snart lanseres.