-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Toyotas luksus-limo
Toyota har lansert en ny generasjon Avalon – deres mest luksuriøse modell på det amerikanske markedet.
Selv om sedaner med noen få unntak er en utdøende rase i Norge, selges de fortsatt i hopetall i USA. Pickupene troner øverst på statistikken, foran et par SUV-er, men det fins fortsatt fire sedaner på Topp10-listen, to fra Toyota og to fra Honda.
Camry er bestselger blant «bilene» i USA, og det betyr stort volum. Faktisk tilsvarte Camry-salget alene to ganger det totale bilsalget i Norge i fjor.
Camry kom ny i Detroit for et år siden. I år var turen kommet til toppversjon i Toyotas sedanfamilie – Avalon.
Med målene 498 x 185 x 143 centimeter over en akselavstand på 287 cm er ikke Avalon så mye større enn en Camry.
Men mens Camry er «melk og brød» for Toyota USA, er Avalon forbeholdt en engere kundekrets – en naturlig årsak til det er at den koster 10.000 dollar mer. Skal du høyere på prestisjestigen må du opp til Lexus.
Avalon er bygget på den lengste utgaven av Toyotas fleksible TNGA-plattform og leveres med to alternative drivlinjer – en V6 med drøye 300 hester, samt en hybrid som kombinerer en 2,5-liters firer med elmotor til en samlet effekt på i overkant av 200 hester.
I hybriden er CVT girkasse standard, i V6-utgaven er åttetrinns automat. Og i begge tilfeller er det kun snakk om forhjulsdrift.
Tradisjonelle instrumenter er byttet ut med en 7-tommers skjerm som gir deg all viktig informasjon midt i siktelinjen. De som er opptatt av tilkoblingsmuligheter kan benytte WiFi hotsport, Apple CarPlay og Amazon Alexa.
Alle Avalon leveres med et høyt sikkerhetsnivå som blant annet inkluderer automatisk nødbrems, adaptiv cruise-kontroll, filskift-varsler, filholder, blindsone-varsel, automatisk dimming med mer. Ti kollisjonsputer og ryggekamera er også standard.
Avalon er en tvers gjennom amerikansk bil som er utviklet og designet lokalt, og der produksjonen skal foregå i Georgetown, Kentucky. Aktuelle konkurrenter er Buick LaCrosse, Chevrolet Impala, Kia Cadenza med flere.