-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mini følger strømmen
Selv om den ser ut som en lett kamuflert Mini, skiller den seg fra opphavet på ett viktig område.
Dette blir nemlig den første masseproduserte elbilen fra Mini når den kommer på markedet i 2019.
Jeg legger vekt på masseproduserte, for det er snart ti år siden jeg kjørte pioneren Mini Electric – en bil som ble produsert i 600 eksemplarer for å sanke vital informasjon før BMW startet elbilproduksjonen.
Vi fikk en forsmak gjennom den kule Mini Electric Concept som sto på Frankfurt-utstillingen sist høst.
Selvsagt vil den ha design som er typisk for en Mini, samtidig som detaljer vil skille den fra modellene med forbrenningsmotor.
Konseptet hadde jo blant annet en tettere grill, og det ser det ut til at testbilen på disse bildene har også. Og selvsagt mangler eksosrørene.
Foreløpig har ikke Mini sagt et ord om tekniske data, og vi kan regne med at de holder tett inntil brystet på dette området en god stund til.
Batteriteknologien er i rask utvikling, så om et år kan vi ha helt andre løsninger enn vi har i dag. Trolig snakker vi rekkevidde på godt over 300 kilometer. Kanskje så mye som 500.
Vi kan regne med at elmotoren plasseres under panseret og at batteriene legges i gulvet. En kjapp elmotor og lavt tyngdepunkt kan jo passe Minis karakteristiske gokart-egenskaper som hånd i hanske.
Drivlinjen vil komme fra BMW-anlegget i Dingolfing, en times tid nordøst for München – samme fabrikk lager batterier og elmotor til i3 og de ladbare hybridene – men sammensettingen skal skje «hjemme» hos Mini i Oxford.
BMW har lovet minst 12 rene elbiler fra konsernet innen 2025, men foreløpig er kun to modeller bekreftet i tillegg til Mini – en iX3 SUV i 2020 og en modell de bare omtaler som iNext i 2021.