-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Porsche 911 GT3 RS
Det er ikke praktiske hensyn som veier tyngst for dem som velger Porsche 911 som hverdagsbil. Men om man er singel eller lever i tosomhet, uten barn, kan den med litt godvilje dekke behovet i hverdagen. Om du da ikke velger denne ekstremisten.
Porsche 911 GT3 RS er en gatebil som ligger så nær opp til en banebil som mulig. Her er ytelser og råhet prioritert fremfor komfort på alle områder – lyddemping er fjernet for å spare vekt, og du får den levert klar til club-racing om du ønsker.
Den nye modellen, som skal debutere på Genève-utstillingen, er enda råere enn forgjengeren. Fortsatt er det sugemotor uten pustehjelp som gjelder – det finner du ikke i noen andre 911-modeller i dag.
Den fireliters boxermotoren har 520 hestekrefter – en økning på 20 fra forgjengeren. Den tar deg til 100 km/t på 3,2 sekunder, og Porsche lover en potensiell toppfart på 312 kilometer i timen.
Du får jage motoren opp i 9000 omdreininger før du når rødmerket, noe entusiastene setter stor pris på. Noen av dem er nok ikke like begeistret for at manuell girkasse e en saga blott – her er 7-trinns PDK standard og eneste alternativ.
For ganske nøyaktig seks år siden ble en eksklusiv 911-modell registrert på en norsk entusiast – les saken her.
Den ekstra bredden og den minimale bakkeklaringen gir bilen et kult utseende, men ifølge Porsche er de aerodynamiske fordelene hovedårsak til at designen har endt opp slik den har gjort – inkludert den massive hekkspoileren.
Bøttester med solid sidestøtte sørger for at du sitter som støpt, lette dørpaneler med nett og stropper (i stedet for håndtak) er sammen med lette eksteriørdetaljer og fjerning av isolasjonsmateriell viktige bidrag til å holde vekten nede. (1430 kg om man velger Weissach-pakken).
Les også: Raskere rundt Ringen
Standard hjulutrustning er 20-tommers felger med 265/35 sportsdekk foran, 21-tommere med 325/30 bak.
Alle som kjøper en GT3 RS får tilbud om Clubsport-pakke på kjøpet, noe som inkluderer veltebur, brannslukningsapparat, opplegg for strømbryter og sekspunkts belter.
Porsche lover levering fra april, og om du vil den på norske skilter starter prisen på drøye 2,7 millioner kroner. Skal du bare ha den stående for kjøring på Nordsløyfa, så er tysk pris 195.137 euro, inkludert moms.