Honda CR-V
Foto: Automedia©
Honda CR-V
Foto: Automedia©
Honda CR-V
Foto: Automedia©
Honda CR-V
Foto: Automedia©
Honda CR-V
Foto: Automedia©
Honda CR-V
Foto: Automedia©
Honda CR-V
Foto: Automedia©
Honda CR-V
Foto: Automedia©
Honda CR-V
Foto: Automedia©
Honda CR-V

Honda CR-V

Honda CR-V

Honda CR-V

Honda CR-V

Ny CR-V – endelig til Europa

I Genève debuterer en av verdens mest solgte SUV-er i helt ny innpakning. En god nyhet for Norge er at den også blir hybrid, men først i 2019.

Publisert Sist oppdatert

Vi har allerede skrevet om CR-V i et par omganger – først da den debuterte i amerikansk utførelse, og deretter da den entret det australske markedet.

Men nå står altså endelig Europa for tur – lanseringen skjer i Genève til uken.

CR-V har ligget øverst på statistikken over verdens mest solgte SUV-er i en årrekke, men i fjor ble den passert av Toyota RAV4.

Smalere A-stolper, aerodynamiske støtfangere og deksler under motor og gulv skal sørge for en av de mest aerodynamisk effektive biler i klassen. Fronten er typisk moderne Honda, ikke ulikt nye Civic, men litt mindre ekstrem som seg hør og bør for en SUV.

Nye CR-V har vokst sammenlignet med sin forgjenger, og en strukket akselavstand sørger for vesentlig mer innvendig plass. I tillegg er bagasjerommet dypere med lengre lasteplass, og har et todelt gulv.

For første gang tilbyr utgaven med bensinmotor muligheten for syv seter. Bensinmotoren er en 1,5-liter med turbo som kan kombineres med sekstrinns manuell eller CVT automatgirkasse.

Nytt for Europa er også en hybridutgave med 2,0-liters bensinmotor og to elmotorer. Begge motorer har forhjulsdrift som standard, men kan også leveres med drift på alle fire. Foreløpig nevnes ikke dieselmotorer, så kanskje det ikke blir tilgjengelig i nye CR-V.

For å bedre terrengegenskapene er bakkeklaringen økt med 38 mm for alle varianter, til 208 mm for modellen med bensinmotor og firehjulsdrift.

Levringen av nye CR-V med bensinmotor starter til høsten, mens hybridutgaven følger tidlig 2019.

Powered by Labrador CMS