-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Genève, 8. mars 2018
Så mye som kan endre seg på et år. I fjor var Genève-utstillingen full av vertinner med kvaliteter. I år er det nesten tomt for vertinner. Med, og eller uten kvaliteter.
Det er klart tiden var overmoden for å få byttet ut dekorasjonsdamer på bilutstillinger, men det er nesten synd at det ikke skjedde ved naturlig avvikling, at det måtte en ganske voldsom global bevegelse til for å kunne få det til.
For det var ikke noe galt med den damen som sto hos Skoda, kledd i harmoni med bil og stand. Og hun kunne leksen sin og svarte på spørsmål på flere språk.
Litt mer synd syntes jeg på damen hos Yokohama, som i år igjen måtte gå rundt med et Miss Yokohama banner over skulderen.
Og hvor ble det av de to skinnkledde, kort-toppede som trente på KIA-jobben mandag? Jeg så dem verken tirsdag eller onsdag. Og på publikumsdager er det jo ikke slik allikevel.
Hos Giugiaro var det som vanlig noen tettsittende hvite kjoler, Fabrizio blir visst aldri lei av å demonstrere sin smak i den slags, mens hun hos IDEA ikke var særlig mye der.
Men det hadde ikke gjort noe, hun var en slik som min mor umiddelbart hadde kalt «nei, en så hyggelig ung dame».
Det er ikke sikkert hun hadde sagt det samme om de to Petronas-damene i lange, skimrende gallakjoler som så ut som de var dyppet i råolje – og damene hadde vel passet bedre på Oscars-løperen enn i Hall 6 på PalExpo.
Og det var vel det – bortsett fra at Pirelli svikter selvfølgelig ikke. Men det er jo ikke verdt å nevne en gang. Før de eventuelt gjør det.
Ellers la jeg merke til at det faktisk var flere herrer enn damer som løp rundt og tørket fingeravtrykk fra dørhåndtak og fettflekker fra vinduer og glass. Jeg har lagt ved en smule bildedokumentasjon som beskriver dette forholdet.
Som også er nytt av året.
Og til sist: applaus til den globale bilsportoverbygningen FIA. Den store kvinneforkjemperen Bernie Ecclestone er jo egentlig ute av dette nå. Men Jean Todt er gjenvalgt som president og brukte dagen i går på å lansere et Kvinnedag-initiativ.
Det betyr en fantastisk hjemmeside, og brosjyre, som forteller kvinner at nå kan de begynne å kjøre Kart!
Fra før av har de en annen kvinnerettet informasjonssak som forteller hvordan du kanskje kan bli racingmekaniker.
Ikke veldig mye å skryte av.
Men på den annen side har den første sjåførskolen for kvinner begynt å ta imot elever i Riyadh. Fra 1. juni har hunkjønn lov til selv å kjøre i Saudi-Arabia. Noe kvinnefremgang er det med andre ord i vår lille verden også.
PS!
Bla deg gjennom bildegalleriet, så skjønner du at Automedia har funnet en del av damene som «den gamle redaktør» etterlyser.