-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Generasjonsskifte på trappene
Selv om karosseriet ser velkjent ut, er alt under skallet på prototyp-stadiet.
Det er en tidlig prototyp på åttende generasjon Golf som her testes på Nürburgring. Selv om den er pakket inn dagens karosseri avslører ekstra sporvidde og påbygde hjulbuer at dette langt fra er noen vanlig Golf, snarere en «bastard» som brukes for å teste ut ny teknologi.
Man skal trå varsomt når man fornyer en volumselger som Golf.
Ikke bare er den Norges suverent mest solgte modell de siste tiårene, den topper også Europa-statistikken og er ifølge focus2move.com verdens tredje meste solgte modell etter Corolla (som selges i flere markeder) og Ford F-150 (som elskes av amerikanere).
En ting er sikkert når Golf gjennomgår et generasjonsskifte – nykommeren blir ingen revolusjon designmessig, her får designerne beskjed om å bruke silkehansker så de ikke støter noen i den store menigheten fra seg.
Men selv om designgrepene er forsiktige, så kommer det mye nytt under skallet.
Blant annet vil det komme milde hybridutgaver som kombinerer bensinmotorer med 48 Volt system slik at man kan cruise uanstrengt på strøm når rullemotstanden er minimal, samtidig som elektrisk kompressor gir ekstra skyv ved lave turtall.
En rekke autonome egenskaper blir selvsagt å finne i Volkswagens nye volumselger som skal leve langt inn i neste tiår. Og mulighetene for tilkoblinger med smarte dingser og nye apper blir større enn i noen tidligere modell i dette segmentet.
Lanseringen av Golf VIII finner sted omtrent samtidig som Volkswagen begynner utrullingen av sin I.D.-serie med elbiler, men selv om VW tror elbiler blir viktige for fremtiden, er det ingen tvil om at Golf fortsatt vil dominere salgsstatistikken i mange år til.
Produksjonen av Golf VIII skal starte neste sommer, så blir det trolig offisiell debut på Frankfurt-utstillingen neste høst før de første bilene kommer til Norge helt på tampen av 2019.