-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mercedes strekker A-Klassen
Mercedes strekker seg langt for å tilfredsstille kundene i sitt viktigste marked.
Omtrent samtidig som nye A-Klasse gjør sin entre på det europeiske markedet, viser Mercedes en spesialutgave som kun skal selges i Kina. A-Klasse L Sedan har fått akselavstanden strukket med 60 mm for ekstra baksetekomfort.
Modellen skal produseres eksklusivt hos Beijing Benz Automotive Co (BBAC) – en joint venture mellom Daimler og deres kinesiske partner BAIC Motor. Lanseringen skjer i andre halvår 2018.
I tillegg til den kinesiske spesialutgaven skal det også lanseres en A-Klasse Sedan for eksport til andre markeder.
A-Klasse L Sedan deler de fleste funksjoner med den A-Klassen vi allerede har prøvekjørt – inkludert det avanserte MBUX infotainment-systemet. I denne utgaven skjønner stemmegjenkjenningen flere kinesiske dialekter.
I 2017 var Kina det største enkeltmarked for Mercedes og Smart med over 610.000 utleveringer – en økning på 25,9 prosent fra foregående år. Av disse var mer enn to tredeler, 430.000 biler, produsert lokalt.
Den kinesiske modellen skal leveres i to utgaver – som Sedan og Sport Sedan, sistnevnte med «powerdome» på panseret. Så kommer den selvsagt i en spesialfarge som nok vil foretrekkes av mange kinesere – rosa gull.
A-Klasse L Sedan måler 4.609 x 1.796 x 1.460 millimeter over en akselavstand på 2.789 mm. Dermed er den om lag 20 cm lengre og 2 cm høyere enn modellen vi får tilgang til. Bagasjerommet har en kapasitet på 420 liter – 50 liter ekstra.
Ved lanseringen tilbys bilen med to alternative 1,33-liters motorer – den ene med 136 hk og den andre med 163. Siden vil det også komme en 2,0-liter med 190 hester. 7G-Tronic dobbel clutch automatkasse er standard.
Mercedes og BAIC har produsert biler ved Beijing Automotive Co siden 2005 og motorer siden 2013. Fabrikken er den største i Mercedes’ globale nettverk, har 11.000 ansatte og er eneste fabrikk som produserer for- og bakhjulsdrevne biler samt motorer på samme anlegg.
I dag bygger fabrikken kort og lang C-Klasse sedan, lang E-Klasse sedan, GLA og GLC, så den nye A-Klassen blir femte modell på båndet.