-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Pickup Type R
Hva gjør Honda UK når de skal frakte gressklipperne sine? De bygger en pickup på Civic Type R. Selvsagt.
De påstår at bilen er bygget for å frakte hageredskap som gressklippermotorer og den slags, men kom igjen – vi vet alle hvorfor Honda har gjort dette: For pur glede av å pusle og skru, og naturligvis for å få litt oppmerksomhet.
Og det funker.
Skulle de absolutt hatt en praktisk fraktebil til seg selv hadde de jo kommet enklest unna med det ved å bestille en Ridgeline fra USA, men når du har et verksted på bakrommet og en Type R du ikke helt vet hva du skal finne på med, da er veien kort til litt godt gammeldags «skunk works».
Bilen har fått kodenavn «Project P» og er i all enkelhet en Civic Type R hvor alt karosseri fra B-stolpen og bakover er modifisert.
Og med modifisert mener vi også «fjernet». Taket, C-stolpen og bakvinduene har forsvunnet, og bakdørene er sveiset igjen.
Det er artig å se at Honda gjør litt ut av det, da – se bare på linjene som går bort langs plansidene. Ikkeno’ klassisk pickup-boks her i gården!
Se forrige gang Honda hadde det gøy: CR-V cabriolet!
Rinspeed+Ute
Synchro Motorsport er en gjeng som holder til i fabrikklokalene til Honda i Swindon, og det er de som har tatt vinkelsliperen fatt på en før-produksjonsmodell (dette er ikke en samlebåndsbil, med andre ord – ingen kunder har lidd i produksjonen av denne bilen …) for å lage rariteten.
Bilen minner på den ene siden litt om en australsk «ute» – normale sedaner som bygges om til lave pickuper, som Holden Ute og Ford Falcon Ute for eksempel – og på den andre siden får jeg nesten litt Rinspeed-vibber også.
Uansett. Bakluka er modifisert til å fungere som et slags stående sedanlokk, mens bilen stives av med grove veltebøyler helt foran i planet.
Ny ‘Ring-rekord?
Foran B-stolpen er ting som normalt. Det betyr verdens mest komfortable stoler og en motor som peiser ut 320 hestekrefter til forhjula.
Lurer på hvordan det blir med planet fullt av gressklippermotorer …
- Vi vurderer å ta den med til Nürburgring for å se om vi kan ta rekorden for raskeste forhjulsdrevne pickup, sier prosjektleder Alyn James.
Ånei – enda en nisje å fylle med «beste ‘Ring-tid».
Sjefen for Honda Cars UK, Phil Webb, kommenterer følgende om prosjektet:
- Det er ingen planer om å sette bilen i produksjon, men vi kommer til å bruke den for å transportere hage- og gartnerredskapene våre ved behov!
PS: Visste du at BMW har gjort noe lignende? For moro skyld lagde de i sin tid et pickup-konsept av både E30 M3 og E92 M3!
E30-en ble bygget med et cabriolet-karosseri, ettersom det hadde nok strukturell stivhet til å fungere ideelt som en pickup. Opprinnelig ble den utstyrt med motoren fra 320is – eller «Italia-M3-en», som den også er kjent som – men senere ble en original 2,3-liters 200-hester satt i motorrommet.
E92-en ble også basert rundt en cabriolet, av samme årsaker. Ideen her var opprinnelig at den skulle brukes som aprilsspøk, og for å gjøre ekstra mye ut av det tok BMW med bilen på Nürburgring for å skape litt ryktestorm. Bilen ble «avduket» 1. april 2011, før den så ble avslørt å være nettopp en aprilspøk. E92-en ble, i motsetning til E30-en, gateregistrert!