-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Omveltning for Corvette
Chevrolet gjør radikale endringer med Corvette. Her er bilen med midtmotor.
Om jeg tar et Google-søk, og skriver «mid-engined», foreslår søkemotoren «Corvette» som første forslag. At det har vært mye snakk om Corvette med midtmotor er derfor en solid underdrivelse.
Faktisk var Corvetten tenkt å være midtmotorisert for lenge siden. I 2007 ble det bestemt på øverste hold i GM – men prosjektet ble skrinlagt da finanskrisa slo innover den amerikanske bilindustrien med full tyngde.
Nå er derimot tidene lyse igjen, og Corvette med motor bak seteryggene nærmer seg realitet.
Hvilken motor?
Hvilken motor som sitter der er fortsatt gjenstand for debatt. Mens noen hevder at LT1-motoren (selvpustende 6,2-liters V8) fortsatt vil regjere i Corvette, er en twin-turbo V8 kanskje det heteste tipset for tiden.
Cadillac-sjef Johan de Nysschen har ifølge Autoblog sagt at 4,2-literen i Cadillac CT6 V-sport er uaktuell, men vi vil ikke utelukke den likevel – kanskje bare med større slagvolum.
Et tegn som peker i favør at twin-turboen er at Chevrolet nylig har gjort en større investering i Bowling Green-fabrikken hvor Corvetten skal lages. Det er også her denne twin-turbo-motoren produseres.
Men lytt godt til videoen under – noen skikkelige V8-nerder der ute klarer kanskje høre om dette er LT1 eller ikke? Jeg klarer ikke høre noe særlig turbo-lyd, i hvert fall – men så drar ikke testsjåføren motoren opp på spesielt høyt turtall, heller.
Girkassa blir ifølge Car and Driver etter alle solemerker en 7-trinns dobbeltclutch-kasse fra Tremec.
Egen modell
Det er ikke en erstatter for C7-generasjon vi ser her, skal vi tro ryktene. Derimot er det tenkt at C7-en, som kom så sent som i 2014, skal få leve videre til 2022. Den midtmotoriserte ‘Vetten er derimot tenkt som en frittstående Corvette-modell – en eksklusiv toppmodell under Corvette-navnet.
Denne Corvetten er tenkt lansert til neste år.
Det er flere ting som tyder på at Chevrolet for alvor vil gjøre Corvette til et eget undermerke. Den nylige registreringen av merkevaren «E-Ray» tyder på at det kan skje elektriske ting hos Corvette også – kanskje til og med en egen, frittstående hybrid eller elektrisk modell?