-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er Mini Cooper E
Her er Minis kommende elbil observert under testing, og ryktene verserer om hva vi har i vente.
Vi har møtt den som kul konseptbil, og vi har presentert spionbilder av en bil under vintertesting tidligere.
Disse ferske bildene er knipset mens bilen sto til lading utenfor et hotell i de østerrikske alper. Denne prototypen er basert på en tredørs Mini Cooper og skal trolig danne grunnlag for en modell med betegnelse Cooper E.
Så langt er det sparsomt med offisiell informasjon, men det mangler ikke på rykter. Som at det ikke bare kommer én variant, men to, slik tilfellet nå også er med BMW i3. Og da er det jo ikke usannsynlig at betegnelsene blir Cooper E og Cooper S E. Eller E S.
BMW i3 er for øvrig ifølge OFV Norges tredje mest solgte elbil i første halvår, etter Leaf og e-Golf, og foran begge Teslas modeller.
Det japanske nettstedet Cliccar er blant dem som spekulerer. De mener motoren blir den samme som i i3 – 184 hk og et dreiemoment på 270 Newtonmeter høres jo ut som mer enn nok effekt til å gi gokart-følelsen Mini er så kjent for.
En sprint til hundre på under syv sekunder og toppfart på 160 er nok også tilstrekkelig for de fleste.
Men en rekkevidde på under 30 mil etter NEDC-standarden holder ikke i dagens elbilmarked, så Mini Cooper E må utstyres med en bedre batteripakke enn i3.
Cliccar mener en rekkevidde på 400 kilometer etter den nye WLTP-standarden er tilstrekkelig, særlig om batteriene kan hurtiglades til åtti prosent i løpet av en halvtimes tid.
De som ønsker lengre rekkevidde vil nok også velge en bil med mer langtur-komfort enn hva en Mini byr på. Denne vil nok primært være egnet for bykjøring.