-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Opels nye ansikt
Nå skal også Opel ha oss til å interessere oss for noe vi ikke aner hva er. Et nytt designspråk!
Hadde det ikke vært for at jeg har masse respekt for Mark Adams hadde jeg vel latt dette gå i glemmeboken, foreløpig.
Men Opels designsjef er en av de bedre i bransjen, og når han snakker om at «vi trenger vårt eget territorium» når han snakker om Opel (og Vauxhall) i forbindelse med den nye PSA-overbyggingen, blir han en ganske spennende røst der ute i jungelen.
Samtidig som han har et ganske klart syn på hvordan man kan klare å kombinere det tysk/engelske på en måte som vider respekt for begge merkenes dype røtter.
På designsentret i Rüsselsheim jobber de etter et sett regler som de har døpt Opel Compass, og resultatet av den første Compass-innsatsen skal vi få se på Paris-utstillingen i oktober.
Det eneste lure-bildet Opel har sluppet av den kommende kreasjonen antyder en form under et grått teppe. Vi kan ikke en gang avgjøre om det er en to-dørs eller fire-dørs eller hvor fastback den er.
Det eneste vi ser er at den i stor grad beholder signaturlyset i front og det ser også ut til at den har et ganske langt panser.
Kan vi håpe på noe GT Concept-aktig (Genève 2016) som har vokst opp og blitt stor?
Det er vel en av de beste konseptene fra dette ti-året – og for en oppskrift: Turbo, bensin og bakhjulsdrift! Ikke noe dill-dall der nei.
Men vi aner jo ikke om den nye bilen vil dele noe av dette.
Vi vet jo heller ikke noe om hva slags plattform den nye bilen vil stå på. Det som har vært sagt til nå er at alle Opeler vil ha en elektrifisert versjon innen 2024, og vi vet også at dette vil vi se starten på i 2020 med fire modeller:
Batteriutgave av nye Corsa, Ampera-e vil vi få, Grandland-X i plug-in hybrid versjon og det vil komme en elektrifisert varebil.
Dessuten vet vi at designavtalene med GM (først og fremst Buick) også ender i 2024 og at fra da av skal alle plattformene være de PSA-bygde CMP- og EMP2-versjonene.
Men det hjelper oss ikke mer når vi skal forsøke å titte under dyna til Mark Adams og hans muntre team.