-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Fremtiden har startet i Ungarn
Audi har startet produksjon av elmotorer ved anlegget i Györ, Ungarn. Fabrikken blir en viktig brikke i Audis omstillingsprosess.
Audi har bygget biler og motorer i Ungarn i snart 25 år. Nå skal anlegget lede an i utviklingen av fremtidens drivlinjer.
Selskapet har investert et tosifret millionbeløp i euro. Fabrikken med et areal på 8500 kvadratmeter er bygget opp i løpet av et år og skal sysselsette 100 personer i startfasen.
Produksjonskapasiteten er fra oppstart 400 elmotorer om dagen, men denne skal gradvis trappes opp. De 100 arbeiderne jobber i dag kun ett skift, men snart skal ytterligere 30 ansettes for å drifte tre skift.
Det benyttes ikke tradisjonelle samlebånd, men «produksjonsøyer» der robotiserte kjøretøy frakter motorene rundt til de forskjellige arbeidsstasjonene.
Første bil som får glede av de nye motorene er e-tron som benytter to av dem, en på hver aksel. Selve bilen skal bygges i Belgia.
Audi Ungarn er en viktig brikke for konsernet. I fjor ble det produsert nesten to millioner motorer her, fordelt på seks ulike bensinmotorer og tre dieselvarianter med effekter fra 86 til 639 hestekrefter.
6000 ansatte bygger hver dag 9000 motorer for 32 ulike fabrikker i Volkswagen Gruppen.
I tillegg produseres TT (inkludert TTS, TTRS) i begge karosseriformer, samt A3 Cabriolet og Sedan her. Totalt sysselsetter Audi Ungarn 12.300 medarbeidere, og de er blant Ungarns største selskaper når det gjelder omsetning og eksport.