-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
BMW søker oppmerksomhet
Det kan virke som BMW ønsker mer oppmerksomhet rundt sine prototyper. For andre gang på kort tid sender de oss egne "spionbilder".
Det er ikke mer enn et par uker siden vi fikk biler av nye 3-serien under testing på Nordsløyfa. Nå følger BMW opp med bilser av 8-serie Cabriolet tatt i sentrum av og nærområdet rundt Las Vegas.
La det være usagt om dette blir modell nummer to eller tre i 8-serien – faktorenes orden er likegyldig. Den eneste 8-eren de har vist offisielt så langt er 8-serie Coupé. I tillegg viste de en konseptbil i Genève som skal bli Gran Coupé.
Det er «hot climate»-testing BMW nå driver med i vestlige deler av USA, og disse testene er like viktige som vintertestene i Lappland, og de raske testrundene på Nordsløyfa, samt de hundrevis av mil som tilbakelegges på BMWs testbaner.
Alle BMW prototyper må gjennom tilsvarende programmer for å dokumentere at de fungerer under alle forhold.
I Death Valley, ikke langt fra Las Vegas, er det vanlig med temperaturer på 50 grader pluss og ekstreme støvforhold, siden dalen som er 86 meter under havet på det dypeste grenser til ørkenlandskap.
På The Strip i Las Vegas kan man teste ut hvordan bilen fungerer i tett trafikk med stopp og akselerasjon.
Bilene testes også på langturer fra stillehavskysten via Rocky Mountains til Mojave-ørkenen. Inne i biler som har stått timevis i solsteken tester BMWs ingeniører at elektronikk, hi-fi system, sensorer og kameraer, setejustering, klimaanlegg og så videre fungerer som det skal.
En tur til Hoover Dam med sterke magnetiske strålinger fra kraftstasjonen setter bilens elektronikk på hard prøve.
Det er i det hele tatt mye som skal testes grundig før man gir klarsignal til å starte produksjonen. Selv med den lette kamuflasjen er det lett å danne seg et inntrykk av hvordan den ferdige bilen vil se ut. Det er bare å glede seg.