-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ford utvikler el-SUV
Her er de første bildene av det som skal bli en sporty SUV med elektrisk drivlinje.
Ford har i dag sendt ut en skisse av hva vi har i vente om noen år - en Mustang-inspirert SUV med elektrisk drivlinje. Vi har ferske spionbilder av en tidlig prototyp og har tilgang til langt mer informasjon enn Ford ønsker å gi på nåværende tidspunkt.
Ford har lovet en «compact» el-SUV med 300 miles rekkevidde innen 2020. Om vi oversetter litt fritt så er compact på amerikansk det vi på norsk kaller mellomstor, og rekkevidden blir i området rundt 500 kilometer. Det må man nok minst tilby i 2020.
Siden bilen skal få sportslige egenskaper, inspirert av Mustang, har Ford luftet muligheten for å døpe den Mach 1 – og blitt grundig nedstemt av Mustang-menigheten.
Selv om denne prototypen er svært godt kamuflert, aner fotografen vår Mustang-inspirert styling gjennom størrelsen på grillen, utformingen av lyktene og den slakt skrånende frontruten.
Resultat kan bli noe i retning Chevrolets kommende Blazer, som er inspirert av Camaro.
Ford vil nok prøve å skille seg ut i segmentet som i overskuelig fremtid vil bestå av modeller som Audi e-tron, BMW iX3, Jaguar I-Pace, Mercedes EQC og sikkert mange andre modeller innen 2020 - Volkswagen er blant flere som har omfattende el-planer.
De vil nok også sørge for at el-SUV-en skiller seg fra Escape (fetter til vår Kuga) som i årevis har vært en svært populær modell i USA.
Teamet bak denne prototypen har nok hatt det morsomt mens de har dekortert den. Som om ikke den psykedeliske folien er ille nok, så har de utstyrt bilen med eksosrør med litt sot over, samt en sticker som sier «Diesel Fuel Only».
Men blant annet dekslene under bilen, som er vanlige for å beskytte gulvmonterte batteripakker i elbiler, røper hva slag drivlinje den er utstyrt med. Det er jo heller ikke vanskelig å høre forskjell.
En annen indikasjon er de relativt smale «helårsdekkene» – 255/60R18 som benyttes for å gi lavest mulig rullemotstand.
Det har vært sparsomt med offisiell informasjon fra Fords side, men bilen skal trolig bygges på en ny modulær plattform som de har bekreftet er under utvikling. Denne er en av fem modulære plattformer Ford skal benytte under alle sine modeller de nærmeste årene.
Denne SUV-en er en del av Fords planer om å lansere 16 elbiler innen utgangen av 2022. Langt fra alle disse kommer til Europa – flere blir eksklusive for Kina.
Ford har et eget team som utvikler elbiler, Team Edison, med romslige ressurser slik at de kan akselerere utviklingen.
I tillegg til elbiler utvikler Ford også plug-in hybride drivlinjer til eksisterende modeller, som F-150, Escape, Explorer og Mustang.
Utvalget av fossilfrie biler blir rimelig omfattende innen 2025 – året norske politikere vil ha slutt på salget av biler med tradisjonelle forbrenningsmotorer.