-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
BMW Z4 for Europa
Vi har fått noen glimt av nye BMW Z4, men skal du se den i levende live må du til Paris om et par uker der den har sin Europa-premiere. Ellers må du vente til den kommer på markedet neste år.
Modellen som debuterte på Pebble Beach for en snau måned siden var spesialutgaven M40i First Edition. Ikke at den skiller seg nevneverdig fra modellene som får sin Europa-debut i Paris, men nå øker i alle fall motorutvalget.
Toppmodellen i Europa som i USA blir M40i – inntil det eventuelt dukker opp en Z4 M. Den har en treliters rekkesekser som varter opp med 340 hestekrefter og et dreiemoment på 500 Newtonmeter. Null til hundre på 4,5 og toppfart på de sedvanlige 250.
Til Europa kommer ytterligere to motoriseringer. Mest populær i Norge blir nok «økonomiversjonen» Z4 sDrive20i. Her får du en firesylindret toliter med 197 hester og 320 Newtonmeter og ytelser nok: 0-100 på 6,6 og toppfart på 240.
Men det fins også en mellomløsning om M-utgaven blir for dyr og 20i for daff for deg. Den heter Z4 30i, men tallet betyr ikke som i «gamle dager» at du får en sekser under panseret.
Her finner du den samme blokka som i 20i, men nå er motoren spritet opp til 258 hk og dreiemomentet økt til 400 Nm. Null til hundre på 5,4 og toppfarten er tilbake på 250.
Samtlige motorer leveres i kombinasjon en forbedret 8-trinns Steptronic automatkasse, ønsker du manuell kasse må du se i andre retninger. Og motorene er selvsagt godkjent etter den strenge Euro 6d TEMP-standarden.
Vi får nok en nærmere presentasjon av Z4 på Paris-utstillingen hvor vi trolig også møter modellen den skal dele samlebånd med hos Magna Steyr i Østerrike – den helt nye Toyota Supra. Det er bare å glede seg.