-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Facelift for Vitara
Suzuki Vitara vises i en oppgradert utgave på Paris-utstillingen. I tillegg til ny kosmetikk får den nye motorer.
Den viktigste endringen er at 1,6-liters sugemotoren erstattes med to alternative turbomotorer. Den største er en 1,4-liter – tilsvarende den som sitter i Suzuki S-Cross.
Denne har 140 hestekrefter og et dreiemoment på 220 Newtonmeter i området 1500-4000 omdreininger.
Det innebærer et betydelig løft i effekt- og momentavdelingen sammenlignet med dagens 1,6-liter sugemotor med 120 hk. Maks dreiemoment på 156 Nm hentes her først frem ved 4000 omdreininger. Samtidig synker forbruk og utslipp sammenlignet med utgående modell.
Suzuki tilbyr i tillegg en 1,0-liters turbomotor med 112 hester, og denne er også aktuell for Norge.
– Begge motorer kan kombineres med automatgir og vi kommer til å ha forskjellige utstyrspakker. Diesel går ut av sortimentet, sier den norske Suzuki-sjefen, Lars Havre som lover å ha priser og mer informasjon klar i løpet av noen uker.
At diesel fases ut er ingen stor overraskelse – av de 353 nye Vitara som er registrert på norske skilter hittil i år, har kun 20 dieselbrenner under panseret. Og dette er jo også en generell trend i Norge, spesielt i og rundt store byer.
Nye Vitara får også en del kosmetiske endringer, og tilbys med ny teknologi og sikkerhetsutstyr avhengig av utstyrsnivå. Her ligger det godt an til tilbehørspakker i velkjent Suzuki-tradisjon.
Tilgjengelig sikkerhetsutstyr inkluderer «på godt norsk» Dual Sensor Brake Support, Lane Departure Warning and Prevention, Traffic Sign recognition, Blind Spot Monitor og Rear cross traffic alert.
Det store trekkplasteret på Suzuki-standen i Paris er nye Jimny, men den er dessverre ikke aktuell for Norge med de drivlinjer som tilbys ved lanseringen. Vi får håpe det endrer seg etter hvert.
En skipslast med nye Vitara er på vei til Norge, og er på plass hos forhandlerne om cirka en måned.