Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Renault oppdaterer Kadjar

Renault foretar en midtlivs-oppgradering av sin mellomstore SUV. Men det mangler en viktig brikke for å oppnå suksess i Norge.

Publisert Sist oppdatert

Renault Kadjar utgjør et ubetydelig innslag på den norske SUV-statistikken. Hittil i år er det ifølge OFV registrert 77 stykker av dem, ned fra 147 samme periode i fjor.

Og det blir neppe særlig mer vind i seilene når den «nye» modellen lanseres – den mangler nemlig en viktig kombinasjon: firehjulsdrift og automatgir.

Det skyldes selvsagt at markedet for firehjulsdrift er meget begrenset i resten av Europa – det er primært Norden og Alpe-landene som ønsker slike løsninger.

Skal du ha 4x4 må du velge dieselmotor med 150 hester, og denne leveres bare i kombinasjon med 6-trinns manuell girkasse. Det samme gjelder om du nøyer deg med samme motor og forhjulsdrift.

Er du derimot fornøyd med drift på forhjulene er muligheten langt flere. Da kan du få samme motor i en 115-hesters utgave hvor du kan velge mellom manuell girkasse eller 7-trinns automat.

I tillegg kan du velge mellom to nyutviklede bensinmotorer, begge med turbo og et slagvolum på 1,3 liter.

De leveres i effekter på 140 og 160 hestekrefter med dreiemoment på henholdsvis 240 og 260 Newtonmeter (270 Nm med automat) og kan kombineres med automatisk eller manuell kasse.

Ellers er det kosmetiske detaljer i eksteriør og interiør som skiller nykommeren fra den utgående modellen, som for eksempel nye lykter og ny grill.

Innendørs har den fått en ny skjerm og nye betjeningsorganer. I tillegg byr setene på flere reguleringsmuligheter for økt komfort.

Multimedia-systemet er oppdatert med R-Link 2 som inkluderer speiling av smarttelefon samt kompatibilitet med Apple Car Play og Android Auto.

På tross av begrensede utvendige mål er Kadjar en familievennlig SUV med 20 cm bakkeklaring, et bagasjerom med kapasitet på 527 liter og mange praktiske oppbevaringsrom.

Powered by Labrador CMS