-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Renault oppdaterer Kadjar
Renault foretar en midtlivs-oppgradering av sin mellomstore SUV. Men det mangler en viktig brikke for å oppnå suksess i Norge.
Renault Kadjar utgjør et ubetydelig innslag på den norske SUV-statistikken. Hittil i år er det ifølge OFV registrert 77 stykker av dem, ned fra 147 samme periode i fjor.
Og det blir neppe særlig mer vind i seilene når den «nye» modellen lanseres – den mangler nemlig en viktig kombinasjon: firehjulsdrift og automatgir.
Det skyldes selvsagt at markedet for firehjulsdrift er meget begrenset i resten av Europa – det er primært Norden og Alpe-landene som ønsker slike løsninger.
Skal du ha 4x4 må du velge dieselmotor med 150 hester, og denne leveres bare i kombinasjon med 6-trinns manuell girkasse. Det samme gjelder om du nøyer deg med samme motor og forhjulsdrift.
Er du derimot fornøyd med drift på forhjulene er muligheten langt flere. Da kan du få samme motor i en 115-hesters utgave hvor du kan velge mellom manuell girkasse eller 7-trinns automat.
I tillegg kan du velge mellom to nyutviklede bensinmotorer, begge med turbo og et slagvolum på 1,3 liter.
De leveres i effekter på 140 og 160 hestekrefter med dreiemoment på henholdsvis 240 og 260 Newtonmeter (270 Nm med automat) og kan kombineres med automatisk eller manuell kasse.
Ellers er det kosmetiske detaljer i eksteriør og interiør som skiller nykommeren fra den utgående modellen, som for eksempel nye lykter og ny grill.
Innendørs har den fått en ny skjerm og nye betjeningsorganer. I tillegg byr setene på flere reguleringsmuligheter for økt komfort.
Multimedia-systemet er oppdatert med R-Link 2 som inkluderer speiling av smarttelefon samt kompatibilitet med Apple Car Play og Android Auto.
På tross av begrensede utvendige mål er Kadjar en familievennlig SUV med 20 cm bakkeklaring, et bagasjerom med kapasitet på 527 liter og mange praktiske oppbevaringsrom.