Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

Qashqai får nye drivlinjer

Nissan er ikke til stede på Paris-utstillingen, men velger likevel å lansere nye drivlinjer til Qashqai mens utstillingen pågår.

Publisert Sist oppdatert

Alliansepartner Renault er derimot på plass på utstillingen – det skulle være bare mangle om ikke de støttet opp om en bilutstilling på hjemmebane.

Og de benyttet anledningen til å presentere en oppdatert Kadjar som vi omtalte for noen dager siden. En av de viktigste endringene for Kadjars del var nye motorer, og nå finner disse også veien til Nissan Qashqai.

Det dreier seg om en 1,3-liters turbomotor som leveres i to styrkegrader – med 140 eller 160 hestekrefter. Begge kun i kombinasjon med forhjulsdrift.

Nytt er også at Qashqai for første gang kan leveres i kombinasjon med 7-trinns DCT automatkasse.

Kombinert med manuell girkasse har motorene maksimalt dreiemoment på henholdsvis 240 og 260 Newtonmeter, mens 160-hesteren i kombinasjon med DCT har 270 Nm.

Motorene er utviklet av Renault-Nissan-Mitsubishi Alliansen i samarbeid med Daimler.

De nye motorene erstatter den tidligere 1,2-literen med 115 hk som kunne kombineres med manuell eller CVT girkasse, samt 1,6-literen med 163 hk og manuell kasse.

De nye drivlinjene er ifølge Nissan bestillingsklare.

Powered by Labrador CMS