-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Gjensyn med rare minner
Neste år er det 50 år siden Ronnie Peterson vant Formel 3-løpet i Monaco og fikk kick-startet Formel 1-eventyret sitt. Hva det har med årets Paris-utstilling å gjøre? Litt, faktisk.
Første gang jeg gikk gjennom den store hallen for Etcetera-iene så jeg bare en rød, åpenbar Alfa – kanskje en 33??? – under et italiensk flagg.
Da jeg kom tilbake neste dag var det ikke akkurat noen Alfa, men fronten var Alfa fordi denne var drevet av en 3-liters V8 Alfa-motor på 503 hester drevet på LPG.
Men denne het Tecno og ble presentert av en hyggelig, meget utadvent Monaco-italiener ved navn Fulvio Maria Ballabia.
Historien er altfor lang og innfløkt, men en gang var vi innom mopedbil-fabrikken til Aixam i nærheten av Grenoble. Der hadde de også produsert Superbilen Mega, som hadde sitt opphav i kretsen rundt den samme Ballabia.
Det ble mye rart der, med hele greia solgt til en MIG-fabrikk i Georgia.
Men tro ikke at bildillafolk, med litt penger og kontakter som bor i Monte Carlo, gir opp så lett.
Etter å ha vært innom mye annet knyttet han seg opp mot en gammel, trivelig racerkjører, Nanni Galli – kanskje mer kjent for Targa Florio enn for Formel 1, og med Gianfranco Pederzani, en av de to brødrene som stiftet Tecno.
Tecno var veldig sterke på kart, gode i de mindre enseters-formlene og forsøkte seg på Formel 1, blant annet med Martini-penger.
Så, etter å ha vært innom en rekke andre super-type biler, noen ble faktisk bygget i mer enn ett eksemplar, og noen hadde sterke innslag av den legendariske Autodelta-ingeniøren Carlo Chiti, koblet Ballabia seg opp mot en finsk ingeniør, Sami Vatanen.
Sammen bygde de den GT-type bilen som sto i Paris og som bruker Tecno-navnet og som skulle hedre Nanni Galli. Bilen går den, Galli og Ballabia har kjørt den i flere langløp, sist et tretimers på Mugello.
Men det er mer her enn bare et lite hjørne på Paris-utstillingen. Sammen med den samme Vatanen konstruerte han en sportscoupé. Den ble presentert som Tecno MC R200 i Monte Carlo i fjor. Drevet av en V8 fra en Audi R8 som ble fyrt på E85 bioetanol.
Og nå har de nettopp sluppet skissene på en ny Tecno med ganske bra utseende, skal vi dømme etter de første skissene. Og den skal feire 50 år siden Ronnie fikk rakettstart av Pederzani.
Hadde vært gøy om det ble noe av. Jeg husker fremdeles den enorme Mega Track jeg møtte hos Aixam den gangen. Den gjorde inntrykk.
Det gjorde faktisk den lille standen i Paris også.