-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Skodas sporty SUV
Det nærmer seg norsk lansering av Skodas første SUV med RS-betegnelse. Et fargerikt innslag på SUV-paletten.
Nå har vi jo etter hvert blitt vant med at Skoda bruker RS-betegnelsen på flere modeller. Det startet vel med Octavia RS kombi med bensinmotor, men etter hvert har vi fått både stasjonsvogner og dieselbiler med logoen som benyttes på Skodas mest sporty modeller.
Betegnelsen har også vært benyttet på lillebror Fabia, men aldri på en SUV – før nå.
Så har jo heller ikke Skoda en særlig lang historikk med hensyn til SUV-er. Yeti ble første gang presentert i 2009 og var eneste SUV-modell fra den tsjekkiske produsenten til den nylig fikk følge av Kodiaq og Karoq. Og ytterligere en modell forventes i løpet av 2019.
Diesel punch
Skoda har valgt å legge sin hittil kraftigste dieselmotor med 240 hestekrefter og et dreiemoment på 500 Nm under panseret på Kodiaq RS.
En rundetid på 9 minutter og 29,84 sekunder rundt Nordsløyfa for en 7-seters SUV antyder at det ikke bare er motoren som er sterk – her er det også tatt grep rundt chassiset for å få frem de mest sportslige egenskapene for en SUV.
Dieselmotor er normalt ikke noe man forbinder med sportslig lydbilde, men Skoda-ingeniørene har tatt grep – Kodiaq RS er utstyrt med dynamisk lydforsterking. Om det betyr at lyden kommer fra stereoanlegget eller eksosrøret er ikke spesifisert.
Sporty og anvendelig
Blant standardutstyret i Kodiaq RS inngår selvsagt firehjulsdrift og mulighet for syv seter i tillegg til 20-tommers felger, full LED belysning, adaptivt chassis og progressiv styring.
Interiøret er også RS-inspirert og inkluderer sportsseter i skinn og Alcantara, med karbondetaljer, diamantmønster med røde kontrastsømmer og RS-logo brodert i seteryggene.
Bilen er godt utstyrt for det meste, fra storinnkjøp og familieutflukt, til sporty bruk både på og utenfor veien. SUV-en er ifølge Skoda sporty og behagelig å kjøre på veien, takket være den kraftige motoren og de sportslige kjøreegenskapene.
Det romslige bagasjerommet gjør det enkelt å håndtere både flyttelass og sportsutstyr for den aktive familien. Her får du med andre ord i pose og sekk – kjøreglede og sportslige egenskaper.
Norsk lansering er planlagt i mars, så endelige spesifikasjoner og priser er neppe langt unna.