-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Audi utvider Q-familien
Audi er i ferd med å utvikle et nytt alternativ for dem som vil skille seg litt ut i mengden.
Tidligere har vi og andre medier omtalt denne som Q4, men nå som Audi begynner å uttale seg konkret om nykommeren får vi vite at betegnelsen blir Q3 Sportback. Q4-betegnelsen sparer de til annet bruk.
Modellen skal avdukes i løpet av inneværende år, så det er den ekte varen som her er knipset under testing i Nord-Sverige.
Audis designsjef har uttalt at nykommeren er «mer enn en coupé-utgave av Q3». Han bekrefter at designerne har fullført sin del av jobben for lenge siden, og at bilen skal produseres ved Audi-fabrikken i Györ i Ungarn.
Q3 Sportback blir del av en stadig voksende SUV-familie fra Audi der e-tron uten sidestykke er modellen med største interesse i Norge og tusener på venteliste.
Modellen vil få en coupé-formet taklinje, men den vil fortsatt være en SUV – hva nå det må innebære. Naturlige hovedkonkurrenter vil være BMW X2 og Mercedes GLA.
Nykommeren skal selvsagt bygges på den fleksible MQB-plattformen som i dag sitter under de fleste modeller fra VW-konsernet. Og den vil dele komponenter med nye Q3 som nettopp er kommet på markedet.
De første antydninger om at Audi planla en Q3 Sportback – eller Q4 som den ble omtalt som den gangen – kom gjennom TT Offroad Concept som ble vist i Beijing i 2014.
Innendørs vil du finne det du forventer i en moderne Audi, inkludert avanserte elektroniske hjelpemidler som gjør reisen så sikker og komfortabel som mulig. Selvsagt kan du også velge og vrake i en rikholdig liste over tilleggsutstyr.
Drivlinjene vil tilsvare de som leveres i Q3, siste generasjon 1,5-litere for bensin og diesel samt nye 2,0-litere i de mer motorsterke modellene.
Toppmodellen blir RS Q3 som får Audis velrenommerte 2,5-liter under panseret. Den kan få så mye som 400 hestekrefter.
Mer interessant for oss blir en ladbar Q3 e-tron med ren elektrisk rekkevidde på drøyt 50 kilometer. En slik modell trenger de nemlig i det kinesiske markedet, og derfor er den svært viktig.