-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er nye 911 Cabriolet
Bare seks uker etter at nye 911 Coupé debuterte i Los Angeles, følger den åpne utgaven etter.
Cabrioleten følger tett etter lanseringen av den nye 911 Coupé (internkode 992). Foreløpig sier ikke Porsche noe om leveringstid, men siden de nå åpner for bestilling er nok sjansen stor for at du kan ha en i garasjen innen sommerferien dersom du er kjapp på labben.
Den første åpne 911 debuterte på IAA i Frankfurt høsten 1981 og første bil rullet av produksjonslinjen året etter. Siden har den vært et fast innslag i 911-familien gjennom samtlige generasjoner.
Nye 911 Cabriolet har selvsagt alle innovasjonene som har funnet veien til den lukkede utgaven. En spesialitet for den åpne utgaven er det hydrauliske systemet som kjører taket av og på raskere og mer smidig enn tidligere.
Designmessig har de to utgavene det meste til felles, selv om denne umiskjennelig er en 911 i cabriolet-form. Kalesjen har integrert bakrute i glass, og strukturen inneholder magnesium elementer som gjør at den tåler de ekstreme hastighetene en Porsche er bygget for.
Taket kan kjøres opp eller ned i hastigheter på inntil 50 km/t, en prosess som tar rundt 12 sekunder. Når du kjører åpent sørger en elektrisk drevet vindavviser for å beskytte nakken mot turbulente luftstrømmer.
I første omgang leveres nye 911 Cabriolet i to utgaver, som bakhjulsdrevet Carrera S og som Carrera 4S med firehjulsdrift. Begge med en turbomatet treliters boxer sekser god for 450 hestekrefter og et dreiemoment på 530 Newtonmeter i kombinasjon med 8-trinns dobbel clutch girkasse.
En Carrera S tar deg til hundre på 3,9 sekunder og videre til en toppfart på 306 km/t. Modellen med firehjulsdrift kapper aks-tiden med en tidel, mens toppfarten reduseres med to kilometer.
Ny plassering av motoren gjør den nye cab’en enda mer vridningsstabil enn forgjengeren.
For første gang kan du få 911 Cab med PASM (Porsche Active Suspension Managament) sportschassis.
Det innebærer stivere fjærer, mer solide stab-stag, og en bakkeklaring som er redusert med ytterligere 10 mm – egenskaper som gir bilen mer dynamiske kjøreegenskaper og bedre vektfordeling.
Nye 911 Cabriolet fremstår som mer muskuløs og atletisk enn forgjengeren takket være bredere skjermer over brede dekk – 20-tommere foran og 21-tommere bak.
Modellene med bakhjulsdrift har nå samme karosseri som de firehjulsdrevne. Bakakselen er utvidet med 44 mm mens den fremre er påplusset 45 mm for å oppnå økt sporvidde.
Som coupéen er også cabrioleten utstyrt med en betydelig bredere og variabel bakvinge enn forgjengeren, samt en lysstripe som strekker seg fra hjørne til hjørne. Med unntak av elementer i front og hekk er nå hele karosseriet produsert i aluminium.
Inkludert frakt og leveringsomkostninger Oslo må du ut med kr 1.795.900 for en Carrera S Cabriolet mens 4S har en prislapp på 1.884.900 kroner.