-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Interiør-løft for ny Clio
Renault skal lansere en splitter ny Clio på Genève-utstillingen i mars. Den digitale avdukingen er i gang, og de starter med interiøret.
Vi visste at en ny Clio var under utvikling, for det er ikke lenge siden den ble videofilmet av en av dere lesere i Oslo.
I dag får vi de første bildene av en splitter ny Clio, og det første vi får et innblikk i er altså interiøret.
– Femte generasjon Clio er en meget viktig modell for oss siden den er bestselger i segmentet og nest mest solgte bil i Europa, uansett kategori, sier Laurens van Acker, Renaults designtopp.
Det er kun VW Golf som selger mer enn Clio på vårt kontinent ifølge focus2move.com som oppgir Golf-salget til 502.752 og Clio til 365.508 biler i 2018. Nærmeste utfordrere er VW Polo og Ford Fiesta.
– Clio er et ikon, og nykommeren inneholder alle de gode sidene til sine forgjengere. Eksteriøret til Clio IV har vunnet mange europeiske hjerter, og gjør det fortsatt, så vi viderefører DNA-et fra denne i en foredlet form, fortsetter van Ackers, og legger til:
– Interiøret har gjennomgått en total revolusjon, med en betydelig oppgradering av den opplevde kvalitetsfølelsen, den er mer sofistikert og teknologisk avansert. I sum gir dette den beste Clio noensinne.
Sentralt på dashbordet sitter en vertikalt orientert 9,3-tommers infotainment-skjerm som er lett kurvet – ifølge Renault den største skjerm som så langt er brukt i en av deres biler. Under skjermen sitter brytere for de viktigste funksjonene, som klimaanlegget.
Tradisjonelle instrumentklokker er erstattet med et digitalt panel i to størrelser, avhengig av utstyrsnivå. En mer kompakt kollisjonspute sørger for at det er lettere enn tidligere å se instrumentene gjennom rattet.
Renault har tatt en rekke grep for å øke den opplevde kvalitetsfølelsen, inkludert silkematt finish på rattet og mer påkostede materialer på dashbord, seter og dørpaneler.
Foreløpig får vi ingen tekniske detaljer, men vi vet at Clio skal bygges på en helt ny plattform med betegnelser CMF-B som er utviklet av Renault Nissan Mitsubishi alliansen, og at Clio blir første Renault som utstyres med mild hybridteknologi.
I Norge har Clio en ganske beskjeden posisjon. Det ble ifølge OFV kun registrert 150 nye Clio i hele 2018, ned fra 193 foregående år. Her er det Toyota Yaris som «eier» småbilsegmentet med et årlig salg på rundt 4000 biler.
Fortsettelse følger når Renault sender ut eksteriørbilder.