Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq

Skoda Kamiq ut i lyset

Vi har gått noen runder med denne bilen, men i dag kan vi endelige presentere bilder og viktige data for Skodas nye by-SUV.

Publisert Sist oppdatert

Den så jo veldig lovende ut som konsept i «selvlysende» grønn lakk på fjorårets Genève, og vi har fått noen skisser som antydet at produksjonsbilene kunne ligge tett opptil konseptet.

Like optimistiske var vi ikke da vi presenterte spionbilder fra Automedia for et par uker siden, men som jeg var inne på da – kanskje Skoda rett og slett lurer oss med å maskere bilene grå og kjedelig.

I dag kan vi presentere de første offisielle bildene slik at du selv kan finne ut om bilen blir kul eller kjedelig. Nå vet vi at bilder kan lyve, så for sikkerhets skyld bør du se den i levende live før du tegner kontrakt.

Med en lengde på 424 cm, en bredde på 179 cm og en høyde på 153 cm er den ganske lik Volkswagens T-Roc i format. Et bagasjerom på 400 liter i Kamiq er riktignok ti prosent mindre enn det fetteren fra Wolfsburg skryter på seg.

Kamiq har mye til felles med nylig lanserte Scala – Skodas nye modell i Golf-klassen. Scala er 12 cm lenger enn Kamiq, 6 cm lavere mens bredden er identisk de to imellom.

Skoda presenterer Kamiq som en kombinasjon av en SUV og en kompaktklassebil. «Den har SUV-ens høye sittestilling og kompaktbilens smidighet og effektivitet. Derfor har den kun forhjulsdrift,» sier Skoda.

Ved lanseringen skal Kamiq tilbys med fem alternative motorer. 1,0-liters bensinmotorer med 95 og 115 hester samt 1,5-liter med 150 hester.

Dieselalternativet er på 1,6 liter og yter 115 hk med et dreiemoment på 250 Nm. Det kommer også en 1.0 G-Tec for dem som ønsker å kjøre på gass.

Vi kommer tilbake med flere detaljer når vi har sett Kamiq i Genève neste uke. I mellomtiden kan du hygge deg med video og bilder.

Powered by Labrador CMS