-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Over Alpene på egne hjul
Det er to typer historier om italienske spesialkarosserier på bilutstillingen i Genève. I år valgte Touring den hyggelige.
Den ene versjonen, og den er jo den morsomste, er om det nesten ferdige kunstverket som lastes om bord på en tildekket lastebil som kjører i full fart mot Genève mens folk baki der banker ut de siste kurvene og dekker den så godt de kan med lakk.
Bilen trilles i land ved messehallen, fem minutter over deadline, med lakken fremdeles dryppende.
Det er sant, jeg har selv vært med på det.
Så er det den andre, der det enestående unikumet som absolutt ikke kan erstattes – ikke på kort varsel i hvert fall, kjøres hjemmefra og til Genève. Avslappet, pent vær, alt under kontroll.
Carrozzeria Touring brukte denne løsningen i år.
Kanskje hadde de så god tid fordi bilen deres egentlig er kjent fra i fjor.
Da viste designsjefen deres, Louis de Fabribeckers, sin Sciàdipersia. Bygget på en stor Maserati som du kjøper rett fra hylla. Leveres til Touring i Milano, og så mekker de en ny versjon til deg. Bare for ti utvalgte kunder sa de i fjor.
Bare for 15 sier de i år, og det er det antallet de skal bygge denne nye i også.
Foreløpig er denne Sciàdipersia Cabriolet den eneste som finnes. Og jeg sa vel i fjor at jeg var såpass begeistret for coupèen at det ville ikke gjøre meg noe om den forble den eneste.
Akkurat det samme med årets – jeg klarer ikke å synes den har attraksjoner, andre enn å være annerledes.
Men det skal de Fabribeckers ha – han valgte en lekker leveringsprosedyre. Han satte seg i bilen og ga seg ikke før de stoppet i Genève.
Og tro ikke at han valgte den enkleste veien. Her var det ikke snakk om gjennom Mont Blanc eller no’ – her var det den riktige Grand Touren over St. Bernhard – 2.469 meter (som Galdhøpiggen) og snø på alle kanter og strålende vær.
Da kan bilen være akkurat som den vil – taket ned er definitivt en formildende omstendighet.
de Fabribeckers påstår at proporsjonene er litt annerledes enn coupéens, men fremdeles er Maseratis egen Grancabrio så vellykket at jeg ikke skjønner hvorfor noen skal tukle med den.
Men i hvert fall har Touring klart å beholde fire skikkelige seter.
Jeg skal selvfølgelig bort å hilse på når bilen står avduket på standen, men jeg har en følelse av at jeg ikke kommer til å bruke mye tid der.