Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé
Mercedes-Benz GLC Coupé

Mercedes oppdaterer

I Genève presenterte Mercedes oppdaterte utgaver av GLC. Nå er turen kommet til GLC Coupè.

Publisert Sist oppdatert

Egentlig er det bare å henvise til omtalen av GLC, for det er de samme grepene som nå gjøres på modellen som skrår mer i bakkant slik at den får betegnelse GLC Coupé.

Denne modellen appellerer mer til dem som ønsker å skille seg ut enn dem som prioriterer de praktiske egenskapene.

Det er flikket på eksteriør og interiør, men det viktigste er nok de tekniske grepene som er foretatt på modellen som har vært på markedet siden 2016.

Infotainment-systemet er nå oppdatert til siste generasjon MBUX med større skjerm, nye elektroniske støttespillere er på plass og motorene er oppdatert og klare for stadig strengere utslippskrav.

Touchpad’en på senterkonsollen er ifølge Mercedes gjort mer brukervennlig og erstatter det tidligere innstillingshjulet, mens infotainment-systemet har fått en skjerm på 12,3 tommer som erstatning for instrumentpanelet og en 10,25-tommer som senterdisplay.

Du kan lese mer om de nye MBUX-mulighetene og de elektroniske hjelpemidlene i omtalen av GLC.

Her er motorutvalget som tilbys fra introduksjonen, men Mercedes lover å utvide utvalget i løpet av året.

GLC 200

4MATIC

GLC 300

4MATIC

GLC 200 d

4MATIC

GLC 220 d

4MATIC

GLC 300 d

4MATIC

Sylindere

4 i rekke

4 i rekke

4 i rekke

4 i rekke

4 i rekke

Effekt (kW/hk) forbrenningsmotor

145/197

190/258

120/163

143/194

180/245

Effekt elmotor (kW)
Ekstra boost

10

10

-

-

-

Maks dreiemoment
Forbrenningsmotor (Nm)

320

370

360

400

500

Maks dreiemoment
Elmotor (Nm)

150

150

-

-

-

Snittforbruk l/mil

0,74-0,71

0,74-0,71

0,55-0,52

0,55-0,52

0,58

CO2 utslipp (g/km)[1]

169-161

169-161

145-137

145-137

153-151

Powered by Labrador CMS