BMW 3-serie Tourung
Foto: Automedia©
BMW 3-serie Tourung
Foto: Automedia©
BMW 3-serie Tourung
Foto: Automedia©
BMW 3-serie Tourung
Foto: Automedia©
BMW 3-serie Tourung
Foto: Automedia©
BMW 3-serie Tourung
Foto: Automedia©
BMW 3-serie Tourung
Foto: Automedia©
BMW 3-serie Tourung
Foto: Automedia©
BMW 3-serie Tourung
Foto: Automedia©
BMW 3-serie Tourung
Foto: Automedia©
BMW 3-serie Tourung
Foto: Automedia©
BMW 3-serie Tourung
Foto: Automedia©

Her er nye 3-serie Touring

BMW presenterte sin nye 3-serie sedan på Paris-utstillingen sist høst, og de første bilene er på plass i Norge. Men det er modellen på disse bildene som har størst salgspotensial i Norge. Hvis bare forutsetningene legges til rette.

Publisert Sist oppdatert

BMW har tatt lett på oppgaven med å kamuflere fronten på denne bilen, og det skyldes selvsagt at den deler det meste frem til B-stolpene med sedanen.

For dere som liker modellkoder kan vi fortelle at 3-serie sedan internt heter G20 mens stasjonsvognen heter G21.

Du kan lese vår prøvekjøring av nye 3-serie sedan i bladet Bil nr. 4-2019 som er på vei til våre abonnenter i disse dager.

Hovedkonkurrenter blir som vanlig Audi A4 Avant og T-modellen av Mercedes C-Klasse. For egen del tar jeg gjerne med Volvo V60 som i sin nyeste versjon fremstår mer premium enn noensinne tidligere og absolutt er en utfordrer.

Regn med at BMW beholder den separate åpningen av vinduet i bakluka som 3-serie Touring har hatt i flere generasjoner – smart når du bare skal slenge inn en handlepose eller bag.

Våre fotografer antar at bilen på bildene er en 330i med 2-liters bensinmotor, blant annet på grunn av et eksosrør på hver side.

Les mer om nye BMW 3-serie her

Ved lansering starter man jo gjerne med de større motorene, for så å lansere de mer folkelige utgavene på et noe senere tidspunkt.

BMW vil tilby et stort utvalg av bensin- og dieselmotorer, men det mange nordmenn er opptatt av er om den kommer som ladbar hybrid slik sedanen gjør. Og aller helst i kombinasjon med firehjulsdrift.

Nå vet vi at 530e sedan for første gang kommer til Europa med xDrive, og da gjør forhåpentligvis 330e det også. Og så blir det gjenstående spørsmålet – kommer også Touring-utgaven i denne kombinasjonen?

Det skal ikke være noen hindringer for dette rent teknisk siden elmotoren sitter integrert i girkassen og ikke på bakakselen. Så den avgjørende faktoren for BMW er om markedet er stort nok til å forsvare en slik modellvariant.

Vi venter i spenning.

Powered by Labrador CMS