Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue
Hyundai Venue

Nytt og smått fra Hyundai

Det er hyggelig å kunne fortelle at ikke alt som debuterer i New York disse dagene er tre tonns slagskip med plass til en halv armé. Noen er litt mer forsiktige, som den nye Hyundai Venue.

Publisert Sist oppdatert

Venue er egentlig ingenting den, oppi det glitzy kjempe-SUV-showet som årets New York utstilling har blitt.

Ikke har den noen fancy drivlinjer, den byr ikke en gang på firehjulsdrift. Ikke har den veldig store muskler heller, og det er ikke noe ved utseendet som gjør at den vil komme med i glansede blader.

Jeg tror kanskje ikke noen vil stoppe og ta bilder av den i det hele tatt – med mindre de er betalt for det.

Den er ganske enkelt et hederlig stykke kompaktbil. Og egentlig forstår jeg ikke helt hva den gjør i New York i det hele tatt.

Den er nemlig allerede presentert i India med fulle spesifikasjoner og med en ganske nøyaktig prisantydning og med offisiell salgsstart 21. mai 2019.

Men for alt jeg vet skal dette også bli en global bil, selv om det begynner å bli tett i kompaktsegmentet hos Hyundai. Det må jo være en grunn til at den ble sendt til New York.

Venue er litt mindre enn Kona, den måler 399,5 x 177 x 159 cm og står på 250 cm akselavstand. Bilen i New York har en 1,6-liters 120-hesters sugemotor med 172 Nm, seks trinns, eller CVT, driver gjennom forhjulene.

Innvendig er det like enkelt som på utsiden, selv om en 8-tommers skjerm sladrer om hvilket århundre vi befinner oss i. Den støtter både CarPlay og Android Auto og nav’en har en tre års oppdatering og viser kork i sanntid.

Jeg liker navnet på utvendige farger også, like nøkterne som resten: Scarlet rød, Intens blå eller Eple grønn dersom du ikke vil ha svart, sølv eller hvit.

Noen assistenter er det om bord. Kollisjonsalarm, filholder, nødbremsing og en monitor som skal si fra når du holder på å sovne. Pluss blindsonevarsler og trafikk på tvers-varsler når du rygger.

Så vidt jeg forstår: mer standard kan det vanskelig bli.

Litt av en kontrast til resten av New York.

Og – er jeg redd – helt irrelevant for oss.

Powered by Labrador CMS