-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elbil med Morgan-gener
For en gangs skyld, når vi presenterer en ny elbildrøm fra et start-up-selskap, er den verken kinesisk eller overdrevent Super. Men engelsk og ganske kjapp allikevel.
Den har en litt underlig bakgrunn denne Alcraft GT – som den blir kalt.
En batterielektrisk stasjonsvogn, eller skal vi heller si en shooting brake, og bak prosjektet står en herre med etablert suksess i næringslivet som heter David Alcraft.
Den første han gikk til var Charles Morgan.
Han hadde vært sjef for den tradisjonsrike bilprodusenten, men fikk sparken av sin egen familie i 2012. Nå er det fred, han er med i et eget familieråd som sitter i bakgrunnen og bestyrer selskapets fremtid, selv etter at italienere har kjøpt opp de fleste aksjene der.
Til det nye eventyret fikk han med seg Christopher Macgowan som hadde vært sjef for SMMT – takorganisasjonen for britisk bilindustri, og Mark Carbery som hadde hatt solide jobber både hos Toyota og Michelin.
Sammen satte de i gang med en elbilplan, og fikk tidligere Morgan-designer Matthew Humphries til å tegne en ganske lekker 2+2 seter med 500 liters bagasjerom og med hele skallet i karbonfiber.
Spesifikasjonene forteller om firehjulsdrift med tre motorer. Til sammen er det snakk om 600 hk og 1140 Nm og en vekt på ganske magre (alt er relativt) 1700 kg. 3,5 sekunder tar det å nå de første 100.
Hele drivlinjen er konstruert av en nabobedrift på Silverstone – der de holder til. Delta Motorsport har drevet med elbiler før de, men det siste de ble kjent for var noen mikroturbin-konstruksjoner til bruk som rekkeviddeforlenger.
Det skal være mulig å bygge en slik inn i Alcraften også, hvis man ikke kan nøye seg med batteri-rekkevidden som sies å være på nesten 500 km.
Hva som skjer videre er det en stund siden det ble sagt noe om. Men de har nettopp rekruttert en tidligere sjef for Prodrive (tenk Petter Solberg) og de har tidligere sagt at de håper å komme i gang med småskala produksjon i løpet av 2019.
Vi får vente og se.