-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Første Skoda med plugg
Som en del av Volkswagen Gruppen må Skoda tålmodig vente på tur når det gjelder å ta i bruk innovasjoner. Nå starter de elektrifiseringen.
Fordelen med ikke å være først ute er selvsagt at man slipper barnesykdommer. Og så er gjerne teknologien kommet en generasjon videre så man slipper å starte på scratch.
Skoda har valgt å bruke tilleggsbetegnelsen iV på alt som har med e-mobilitet å gjøre, så den elektriske småbilen vi nylig omtalte som er en nær slektning av Volkswagen e-Up, skal altså hete Citigo iV.
Den kommer ikke på markedet før tidlig 2020, men du kan allerede nå sette deg på reservasjonsliste for tidligst mulig levering.
Sist uke hadde Skoda et arrangement i Bratislava, i forbindelse med Ishockey-VM, og der avduket de et par andre nyheter som vil interessere en god del norske Skoda-fans.
Superb har fått en facelift, samtidig som den blir Skodas første ladbare hybrid når den kommer på markedet i 2020.
Drivlinjen er tilsvarende den som nå finner veien til den oppgraderte utgaven av Passat GTE, hvilket innebærer en 1,4-liters TSI bensinmotor i kombinasjon med en kraftig elmotor.
Samlet effekt på 160 kW (218 hk) og maks dreiemoment på 400 Newtonmeter.
Rekkevidden på ren eldrift er oppgitt til 55 kilometer etter WLTP-metoden, og samlet rekkevidde med fulladede batterier og full bensintank oppgis til 850 kilometer.
Batteripakken har en kapasitet på 37 Ah og rommer 13 kWh. Den er plassert i gulvet foran bakakselen og gjør at du mister 150 liter kapasitet i bagasjerommet. Men siden Superb har et utgangspunkt på 660 liter, sitter du likevel igjen med 510 liter med baksetene på plass.
En annen nyhet er at Superb for første gang skal lanseres i Scout-utgave. Det innebærer ekstra bakkeklaring, Rough Road-pakke med ekstra beskyttelse under bilen samt detaljer som gir bilen et røffere utseendet.
Dersom du ønsker en Superb Scout må du velge en av de største motorene – 2.0 TDI med 190 hk / 400 Nm eller 2.0 TSI med 272 hk / 350 Nm. Begge har 7-trinns DSG girkasse som standard.