-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elbilrekord på Nordsløyfa
Volkswagen ønsker selvsagt maksimal oppmerksomhet rundt elbilenes fortreffelighet nå som de snart ruller ut sin nye ID-satsing. Nå har de vært på Nordfsløyfa og slått en rekord ned i støvleskaftene.
Gadd vite hvor mye Volkswagen har investert og hvor mange i motorsportdivisjonen deres som kun jobber med dette prosjektet. Men så går de også fra suksess til suksess, selv om de ikke akkurat er omgitt av konkurrenter.
Spesialkonstruksjonen ID.R drives av to elmotorer ned en samlet effekt på 500 kW (680 hk).
Den ble opprinnelig bygget for å sette ny rekord opp legendariske Pikes Peak. Det gjorde den selvsagt med glans, med tiden 7:57.148 var ingen konkurrenter i nærheten – uansett drivlinje.
Så hadde de en sjarmøretappe innom Goodwood i fjor sommer, hvor de satte bestetid for elektriske biler opp bakken. Og nå, som foreløpig siste prosjekt, har de satt elbilrekord på Nordsløyfa ved Nürburgring.
Og her snakker vi regelrett utklassing – Romain Dumas brukte 6 minutter og 5,336 sekunder rundt den ekstremt krevende banen. Det tilsvarer en snittfart på 204,96 km/t.
Dermed knuste han den tidligere elbilrekorden satt av en NIO EP9 i 2017 med hele 40,564 sekunder.
For Romain Dumas, en erfaren Porsche-fører som har vunnet 24-timersløpet på Nürburgring fire ganger, var det stas å sette nok en ny rekord.
– Personlig holder jeg Nordsløyfa for å være verdens beste, men samtidig vanskeligste bane. Jeg ønsker å takke teamet hos Volkswagen Motorsport som har gjort en fantastisk jobb med å tilpasse bilen til den krevende banen. En fantastisk opplevelse å oppleve grepet og akselerasjonen ut av svingene, sier Dumas.
Selv om lyden gir assosiasjoer til en tannlegetime, bør du nyte hele denne rekordrunden med Dumas bak rattet: