-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Taycan på verdensturne
Det er fortsatt en stund til den offisielle debuten, men Porsche varmer opp med en liten runde på tre kontinenter.
De neste ukene skal lett kamuflerte prototyper friste potensielle kunder i Kina, Storbritannia og USA. «Porsche Triple Demo Run” hadde sin kick-off på Porsche Experience Centre (PEC) i Shanghai.
Motivet på taket er en hyllest til hvert av landene turneen skal innom, og i Shanghai var prototypen dekorert med en drage. Bak rattet satt Li Chao, forretningsmann og profilert fører fra Porsche Carrera Cup Asia.
– De ekstreme ytelsene som er typiske for Porsche har vært drivkraften for utviklingen av Taycan. Det føler man fra første øyeblikk, sier Li Chao som er spesielt imponert over «handlingen».
– Fra kompromissløst sportslig til overraskende komfortabel, chassiset i Taycan dekker et vidt spekter og kombinerer presisjonen til en sportsbil med langtur-egenskapene til en komfortabel sedan. I tillegg til det lave tyngdepunktet spiller også bakhjuls-styringen en viktig rolle, sier Chao.
Taycan har en potensiell toppfart på over 250 km/t. Den akselerer til 100 km/t på under 3,5 sekunder og til 200 på under 12.
Neste stopp på Porsche Triple Demo Run er Goodwood Festival of Speed kommende helg, og så avsluttes den med sesongfinalen for Formel E i New York 13.-14. juli. På Goodwood Taycan kjøres av Mark Webber mens Neel Jani skal stå for demonstrasjonen i The Big Apple.
Innen den offisielle verdenslanseringen å Frankfurt-utstillingen i september har testbiler tilbakelagt rundt seks millioner testkilometer.
Hos Porsche må elbilene gjennom det samme tøffe programmet som sportsbiler med forbrenningsmotor. I tillegg til å oppfylle de strenge kravene med hensyn til dynamiske kjøreegenskaper, må de være anvendelige til daglig bruk under alle klimatiske forhold.
Spesielt utfordrende for en elbil er lading av under ekstreme temperaturforhold, samt å kontrollere temperaturen for drivlinjen og interiøret.