-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny generasjon Golf GTI
Volkswagen er godt i gang med testingen av en ny generasjon Golf GTI. Her er den knipset, både på landevei og under en heftig runde på Nordsløyfa.
Lanseringen av åttende generasjon Golf er utsatt til neste vår, den skulle egentlig kommet sent i år. Hvorvidt Volkswagen har klar en ny GTI samtidig som de mildere variantene er foreløpig usikkert, men her er den i alle fall i aksjon på og ved Nürburgring.
Vår fotograf forteller at testsjåføren presset bilen hardt på Nordsløyfa, og som vi ser av bildene lettet den på det ene bakhjulet ved utgangen av den lille karusellen.
Golf generasjon 8 skal bygges på en oppgradert versjon av den fleksible MQB-plattformen. Denne er lettere enn dagens og klargjort for mild hybridteknologi – noe som i sum skal medføre reduserte utslipp.
Nye Golf får også nye elektroniske finesser, som digitalt dashbord, permanent Internett-tilkobling og nye, avansert hjelpemidler på vei mot selvkjøring.
Regn med at neste generasjon Golf GTI fortsatt vil har en firesylindret turbomatet toliter under panseret, men at denne får hjelp av et mildt hybridsystem bestående av en beltedrevet elektrisk motor-generator som kan regenerere bremseenergi og benytte denne til ekstra boost ved lave turtall, samt for å kunne «seile» når kraftbehovet er lavt.
Selvsagt får den drift på forhjulene, noe annet er utenkelig for en GTI, men nykommeren kan få nærmere 300 hester – noe som i dag er forbeholdt spesialutgaven GTI TCR, samt den firehjulsdrevne Golf R.
GTI Performance-versjonen som selges i Norge i dag har 245 hk.
Vi skimter kjente GTI-detaljer gjennom kamuflasjen, som bikube-mønsteret foran luftinntakene, doble eksosrør, samt oppgraderte felger, dekk og bremser. Og jeg tør nesten vedde på at interiøret vil tilbys med tartanmønster på setene.
Det vil nok ta et år før bilen er på plass i Norge, og det vi vet med sikkerhet er at neste generasjon Golf ikke kommer som elbil. Den rollen overlates til ID.-familien.