-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Listers hårete føner
Lister har gjort oppsiktsvekkende ting med Jaguar i mer enn 60 år. Den gangen la Brian Lister en D-Jag motor i en av sine sportsracere. Nå tar de hele og ferdige Jaguarer og masserer dem til 666 hestekrefter.
I dag leverer Lister replikaer av sine berømte 60-talls sportsracere, og kan egentlig bygge hva du måtte ønske.
Dessuten driver de en slags serieproduksjon der de bygger om Jaguarer.
I fjor lanserte de sin LFT 666. Basert på en F-Type R, der de modifiserer kompressor 5-literen slik at den leverer 666 hk og 976 Nm samtidig som de har spart på vekten.
Nå nærmer de seg de 99 eksemplarene de sa de ville bygge. Alle 2019-bilene er solgt, men det er noen produksjons-slotter tilbake for neste år.
I januar i år kom LFP. Den er basert på F-Pace og blir dermed en av de raskere SUV-ene her i verden (322 km/t), med den samme rå motoren.
Her skal det bygges 250 eksemplarer – fortrinnsvis i den Lister-typiske grønnfargen med gule detaljer.
Men så, sier Lister, er det noen som har snust på LFT, men kunne tenke seg en versjon med taket ned.
Oppskriften var åpenbar: en F-Type R Convertible.
LFT-C er den døpt og vi snakker fremdeles 666 hester og 330 km/t og hundre på «rett over tre».
Men det er mye mer på gang. Karosseripaneler byttet ut med tilsvarende av karbon. Listers egne hjul – og de er ganske kompliserte. Eksos, bremser og opphengning er også sterkt endret, slik det skjedde da LFT ble født.
Og se på diffuseren. Den ser ut som den er hentet fra en dobbelt så stor bil. Splitteren foran ser også ganske sinna ut.
Innvending skjer en slik bagatell som at alt av skinn hives ut og erstattes av tilsvarende i skinn – men denne gangen av Nappa fra Bridge of Weir.
Det kommer fra noen spesielt hårfagre kreaturer fra Skottland, for de blir ikke bitt av insekter, så skinnet er fullstendig uten sår og er visstnok det mest skinnluktende skinnet i verden.
Aston Martin bruker også det.
Mens grunnmodellen koster 99.000 pund, skal denne koste 139.000. 10 kunder regner de med å finne for denne.