-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mercedes utfordrer Tesla
Sett med norske øyne er dette blant de mest interessant Mercedes-modeller under utvikling akkurat nå.
Oppdatert: Britiske Carwow har gitt oss tillatelse til å bruke en rendering de har produsert, og her får man et meget godt inntrykk av hvordan den fremtidige modellen kan bli seende ut. Vi ser blant annet at fronten er inspirert av EQC.
Den kommer trolig til å få betegnelsen EQS når den lanseres sent 2020 eller kanskje først i 2021.
Mercedes har forpliktet seg til å lansere 10 nye elbiler innen 2022, og dette er modellen som blir direkte utfordrer til Tesla Model S.
Men innen den kommer på markedet vil den få flere konkurrenter enn Model S – ett eksempel er Porsche Taycan som lanseres på slutten av inneværende år, men også Audi e-tron GT som skal på markedet i 2021. Og flere kommer.
EQS blir den nye flaggskip-sedanen til Mercedes. Teknologisk blir den enda mer sofistikert enn S-Klassen, og den vil skille seg ut fra alle andre Mercedes-modeller med hensyn til design.
Vår fotograf tok bilder av bilen på en ladestasjon med åpent koffertlokk og panser. Dermed har han fått med seg en rekke detaljer, som rammeløse dører rund baut og forskjellige typer dørhåndtak.
Bilen er lengre og lavere enn en typisk Mercedes, selv om man inkluderer CLS. Den har korte overheng i begge ender, en coupé-aktig takbue og en bred hekk. Akselavstanden er uvanlig lang slik at bilen får maksimalt med innvendig plass.
Mercedes EQ S blir første modell som bygges på en ny, dedikert plattform med betegnelse MEA2. SUV-en EQC bygges på MEA1 – en modifisert utgave av MHA-plattformen som ligger under SUV-ene med forbrenningsmotorer.
Siden batteriteknologien er i rask utvikling foreligger innen informasjon med hensyn til rekkevidde, men for å være konkurransedyktig kan du regne med at den kommer seg 400-500 kilometer med fulladet batteripakke.
Og nå som Porsche går opp løypa i dette ypperste elbilsegmentet, er det utenkelig at Mercedes velger noe annet en 800 volt elektrisk system slik at de kan benytte de raskeste ladestasjonene som bygges ut i høyt tempo.
Vi vet at Mercedes også har en kompakt kombikupe, EQA, under utvikling og at det på sikt også vil komme en sedan i tilsvarende segment som C-Klassen.