-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Alpina B3 Bi-Turbo
For uinnvidde ser den ut som en hvilken som helst 3-serie, men de som kjenner Alpina vet at spesialistene der bygger helt spesielle BMW-er. Som selvsagt er eksklusive også med hensyn til pris.
Entusiaster som kjenner Alpina vil imidlertid gi deg et anerkjennende nikk for god smak når de ser bilen.
Basert på en standard BMW 3-serie sedan skiller den seg ut gjennom sportslig understell, spesielle felger og to doble eksosrør.
Det er neste generasjon Alpina B3 Bi-Turbo som her er avbildet, kort tid etter at nye 3-serien er kommet på markedet.
Typiske Alpina-detaljer inkluderer også en lav frontsplitter, sideskjørt og en diskret spoiler på koffertlokket. Interiøret skreddersys helt etter dine ønsker.
Dagens B3 Bi-Turbo har en oppjazzet versjon av BMWs treliters rekkesekser under panseret. Den yter 440 hestekrefter og har et dreiemoment på 660 Newtonmeter – litt mer enn en M3.
Null til hundre på 4,3 sekunder er et par tideler langsommere M3, men det tar den igjen med en toppfart på 306 km/t der M3 har den sedvanlige sperren ved 250 km/t når den ruller ut fra fabrikken.
Nykommeren får minst tilsvarende ytelser, sannsynligvis litt mer krutt for å være på nivå med neste generasjon M3 når den slippes.
Kreftene sendes til bakhjulene via en 8-trinns automatkasse, men trolig vil Alpina også tilby en modell med firehjulsdrift slik de gjorde med forgjengeren. Touring (stasjonsvogn) kommer også noen måneder etter sedanen.
Foretrekker du diesel er alternativet Alpina D3 Bi-Turbo med 350 hk og dreiemoment på 700 Nm.
Trolig slipper vi å vente lenge på den nye Alpina-modellen siden kamuflasjen på den avbildede er meget sparsom.