-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Dennis Hauger i vellykket F3-debut
Dennis Hauger har i helgen kjørte sine første to løp i Formel 3. Han har all grunn til å være godt fornøyd med debuten.
Formel 3 er vesentlig raskere enn Formel 4 som Dennis konkurrerer i til vanlig i både italiensk og tysk serie. Dessuten har bilene vesentlig mer downforce som tillater helt andre hastigheter i kurvene.
Dennis har så vidt testet en Formel 3-bil tidligere, for et drøyt år siden. Men det var en bil med andre vinger og andre dekk enn bilen han har kjørt i helgen.
Banen han har kjørte på i helgen, legendariske Silverstone, har han bare kjørt deler av tidligere, den såkalte nasjonale banen. Og som om det ikke var utfordringer nok var Dennis den yngste av samtlige i helgens startfelt.
Ergo var det ingen grunn til store forventninger da Dennis fikk gjøre et innhopp i Formula Open-serien i en Formel 3-bil denne helgen.
Men Dennis presterte langt bedre enn jeg hadde forventet på forhånd.
I første treningspass fredag noterte han åttende beste tid, et sekund bak bestetiden. En mesterlig prestasjon etter bare 11 runder på en ukjent bane i en ukjent bil.
I andre treningspass var Dennis oppe på tredjeplass etter halvkjørt pass, bare 0,19 sekunder bak teten. Han endte passet på syvendeplass, bare 0,7 sekunder bak teten. En solid innsats med den manglende erfaringen.
I lørdagens kvalifisering sikret Dennis seg startspor 6, og han holdt sin posisjon gjennom hele løpet og endte på sjetteplass.
Søndag morgen var det ny kvalifisering, og nå sto Dennis oppført med nest beste tid, bare 0,4 sekunder bak rutinerte Toshiko Oyu, til få sekunder gjensto. Da kom teamkollega Cameron Das og kilte seg inn fire hundredeler foran nordmannen.
I løpet kom Dennis raskt under press fra langt mer rutinerte konkurrenter, og når han i tillegg slet med mye overstyring i bilen ble det vanskelig å holde dem bak seg.
Men 16-åringen fra Aurskog holdt hodet klart og kjørte inn til en flott femteplass. De siste rundene gikk det virkelig unna, og Dennis noterte løpets nest beste tid.
– Jeg har lært veldig mye, og mot slutten hadde jeg tempoet inne, så jeg er fornøyd med å ha gjort mitt beste og lært mye. Det var en virkelig kul helg, sier Dennis Hauger om sin Formel 3-debut.
– Før helgen var min eneste erfaring med F3 en test i fjor, på andre dekk, så jeg visste jeg hadde mye å lære. På de frie treningene måtte jeg bare få følelsen med bilen og banen, alt var nytt, så jeg tok det rolig, sier Dennis som endte treningen 0,7 sekunder bak raskeste bil.
– I første kvalifisering hadde jeg for første gang nye Michelin-dekk. De har sitt maksimale grep svært tidlig, så man må lære seg å utnytte dem mens de er på sitt beste. P6 var ikke fantastisk, men ok for første forsøk.
– I løpet fant jeg ut at det var vanskeligere enn forventet å kjøre i «skitten luft» (turbulensen bak en annen bil) i høye hastigheter og under bremsing, så det tok tid å venne seg til, fortsetter Dennis.
– I dagens kvalifisering var jeg nummer to i første forsøk og tre i andre. Jeg tror jeg kunne greid andreplassen, men vi fikk bare ett forsøk og en konkurrent prøvde å kjøre forbi meg i første sving, så det kostet litt tid, men det var likevel en bra runde.
– I løpet startet jeg med mye overstyring på de raske partiene av banen, og jeg strevde med bilen i de raske kurvene. Jeg mistet litt selvtillit i de seksjonene og ble forbikjørt. Senere i løpet kom balansen tilbake, jeg fikk selvtilliten tilbake og var blant de raskeste på banen, avslutter en fornøyd Dennis Hauger som bare var 94 tusendeler unna løpets raskeste tid.
Allerede neste helg skal Dennis Hauger i ny aksjon når det kjøres tre runder i det tyske Formel 4-mesterskapet på Hockenheim.