Toyota C-HR 2020
Toyota C-HR 2020
Toyota C-HR 2020
Toyota C-HR 2020
Toyota C-HR 2020

Oppdatert Toyota C-HR

Toyota foretar en midtlivs oppgradering av C-HR. Det innebærer blant annet at man heretter kan velge mellom to alternative hybridmodeller.

Publisert Sist oppdatert

C-HR er Toyotas tredje mest solgte modell i Norge etter RAV4 og Yaris med 1954 registreringer hittil i år. Og det er liten tvil om hvilken drivlinje kundene foretrekker – hybriden utgjør ifølge OFV 98,4 prosent av totalen.

Dermed er det gode nyheter for Toyota-organisasjonen at hybridutvalget nå skal dobles. I tillegg til en oppgradert utgave av dagens modell med 1,8-liters bensinmotor og kombinert effekt på 122 hestekrefter kommer også et mer motorsterkt alternativ.

Nykommeren har en toliters motor og en samlet effekt på hele 184 hk. CO2-utslippene er fra 109 g/km for 1.8-literen og 118 g/km for 2.0-literen (WLTP standard).

Les Bil-test av C-HR mot tre konkurrenter

I tillegg til oppgraderte drivlinjer får også C-HR kosmetiske endringer i eksteriør så vel som interiør.

Front- og baklyktene er oppgradert med premium LED-teknologi, med kjørelys og blinklys integrert i én prosjektor foran som tegner en heltrukken linje over hovedlysene. Baklyktene har en glanset svart spoiler mellom seg.

Dynamiske oppgraderinger inkluderer et endret støtdemperdesign, som ifølge Toyota forbedrer kjørekomforten. Alle varianter kommer også med en oppgradert NVH-pakke, som reduserer støyen i kupéen ytterligere.

Nye C-HR er første modell med et nytt multimediasystem med oppgraderte tilkoblingsmuligheter.

Det nye systemet åpner for smarttelefonintegrasjon og støtter de nyeste utgavene av Apple CarPlay og Android Auto. Online-oppdateringer av kart sørger for at kunder til enhver tid kan kjøre med de nyeste utgavene av europeiske veikart.

Powered by Labrador CMS