-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Her er nye Volkswagen Golf
Nye Volkswagen Golf er akkurat avduket hjemme i Wolfsburg.
Volkswagen Golf har vært en av bestselgerne i Europa i flere tiår. Torsdag kveld ble åttende generasjon avduket i Wolfsburg. Den er mer digital, oppkoblet og mer intuitiv å betjene, skriver bilprodusenteni en melding.
- I løpet av syv generasjoner har Golf imponert over 35 millioner kunder. Hele bilindustrien venter at nye Golf setter standarden, uttalte styreformann Herbert Diess i Volkswagen AG under presentasjonen.
Når det gjelder teknologi tar Golf det største spranget fremover siden debuten, hevder VW-ledelsen.
Den digitale arkitekturen gjør nye dimensjoner av intuitiv betjening mulig, for eksempel førerassistanse i opptil 210 km/h. Golf blir også den første Volkswagen som utnytter kollektiv trafikkinformasjon via «Car2X» til å varsle om mulige farer.
Det kommer ingen elektrisk utgave av Golf denne gangen, men hybridversjoner (eTSI og eHybrid), faktisk fem i tallet, inkludert to ladbare. Den mest effektive kommer med 204 hk, mens en GTE-versjon får 245 hk. Begge har et nytt 13 kWh batteri som gir en elektrisk rekkevidde på rundt 60 km.
Enn så lenge leveres Golf også med effektive bensin- og dieselmotorer, samt naturgass.
Golf, Life og Style erstatter Trendline, Comfortline og Highline. Det nye R-Line utstyrsnivået erstatter forgjengerens R-line pakker
Nye Golf kommer på markedet i desember. Til Norge kommer den først til sommeren 2020, opplyser den norske importøren.
Mens dagens Volkswagen Golf fortsetter å være bestselger i sitt siste produksjonsår, er nye Golf forhåndsdømt til ikke å bli en bestselger i Norge, skriver vårt søsterorgan BilNytt.no torsdag.
Budskapet fra den norske importøren er at allerede fra 2023 skal nesten alle personbilene
fra Volkswagen være nullutslippsbiler, men nye Golf VIII vil ikke komme i elektrisk utgave.
Dermed er det en annen Volkswagen-modell som blir Harald A. Møllers bestselger, ID.3 – og etterhvert resten av ID-familien.
PS: Markedsandeler for Golf her hjemme på 6-, 7- og 8-tallet de siste årene er imponerende. Akkumulert markedsandel over 45 år på mer enn fem prosent er ganske utrolig. Ut 2018 var det registrert 264.131 nye VW Golf i dette landet, mens det totalt i Norge i løpet de siste 45 årene er registrert 4.955.554 nye personbiler.