Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)
Oslo Motor Show 2019. Forberedelsene torsdag. (Foto: Øivind Skar)

Oslo Motor Show proppet med godbiter

Det var tilløp til dramatikk da en skrapelyd fra frontspoileren til 180 millioner kroner McLaren GTR Longtail i all tydelighet indikerte at bilen hadde bakkekontakt på vei inn i utstillingshallen til helgens Oslo Motor Show. Et par bordbiter fikk pulsen ned på de som jobbet med bilen og den rullet pent videre.

Publisert Sist oppdatert

Det tiende Oslo Motor Show er i ferd med å ta form. Aldri har showet vært mer omfattende og mangefasettert enn i jubileumsåret. Aldri har godbitene vært flere og aldri har så mange klubber deltatt for å speile bredden i det norske motormiljøet.

For selv om BMWs historiske avdeling har bladd opp fire godbiter som knapt har vært mulig å fysisk stå nær tidligere som nevnte McLaren GTR Longtail, den originale Minien til Mr. Bean – bilen med lenestol på taket, en 700 hk X5 med SUV-rekord fra Nordsløyfa og endelig BMWs første og eneste 7-serie med 16 sylindre, er det likevel mekking i små og store garasjer landet rundt som bærer Oslo Motor Show.

Her er Ford-klubbene samlet på Ford-torget, her er alle de fire Mazda-variantene av MX-5 som etter lanseringen for 30 år siden ikke bare har gjort den lille roadsteren til verdens mest kjøpte, men også til et fullt realiserbart prosjekt for de fleste bilentusiaster.

På Oslo Motor Show finner du naturligvis de mange byggeprosjektene som konkurrerer om å bli Nordens flotteste bil, men du finner også de klassiske bruksbilene som mange av oss vokste opp med og som vi husker med glede. Når så du sist en Ford Taunus? Den var tross alt en av de mest kjøpte bilene i 1970-årene.

Motstykket er 1953 Cadillac Eldorado. Bilen ble et par uker etter lanseringen brukt til å frakte president Dwight D. Eisenhower under hans innsettelsesparade. Cadillac bygde kun 532 eksemplarer av denne bilen som kostet det dobbelte av andre Cadillac-modeller.

Naturligvis håper vi du stikker innom Bil/BilNorges stand. Du finner oss rett innenfor døren i hall D, og om du ikke skulle få øye på oss, så kan du ikke unngå å høre lyden når Henry Harrfeldt fyrer sin splitter nye McLaren 720S Spider.

Bare lyden av denne superbilen er verd hele turen til Lillestrøm.

Powered by Labrador CMS