-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
I dag åpner Polestar Space i Oslo
Hysj, du skal få følelsen av å komme inn på et kunstgalleri når du entrer Europas første Polestar Space, midt i kvadraturen i Oslo.
Glem «bilbyer» og slitne lokaler i et industriområde, nå er Volvo-avlegger Polestar endelig på plass i Norge – og de går utradisjonelle veier.
- Vi har funnet en perfekt beliggenhet i Oslo, er budskapet fra Polestar-sjef Thomas Ingenlath.
Det dreier seg om gamle teppe- og kafélokaler ett kvartal fra Karl Johan, nærmeste bestemt på hjørnet av Øvre Slottsgate og Prinsens gate. I nærheten ligger det «progressive» merkevarer, fastslår Polestar.
- Som et museum
Ansvarlig for utforming av Polestar Places over hele verden, Rong Guan, sier at disse ikke skal se ut som en butikk, man skal nærmest få en følelse av å gå inn i et museum eller et bibliotek, med dempet lydnivå, hvor alt fokuset er rettet mot de utstilte bilene.
Her er det minimalisme for alle pengene, du finner knapt et møbel.
Pågående selgere skal du slippe unna, her er det produkteksperter som skal veilede kundene, uten provisjonsordninger. Salgene skjer i hovedsak digitalt.
Showroomet i Oslo er stor i Polestar-sammenheng. Det er på rundt 350 kvadratmeter, noe som gir plass til maksimalt tre biler. Kundene kan se for seg hvordan bilene ser ut i ulike farger og med ulikt utstyr via skjermer og/eller VR-briller. Hvor demobilene skal plasseres i «bilfritt sentrum» vet vi foreløpig lite om.
I første omgang er det Polestar 1 og Polestar 2 som er utstilt. Polestar 3, en SUV, kommer først i 2022.
Roadshow
Polestar 2 har vært dratt gjennom Europa på et roadshow, som kulminerer med fredagens store åpning i Oslo. Blant annet har Stavanger, Bergen og Trondheim fått besøk av Polestar.
- Responsen har vært fantastisk, sier sjefen for Polestar i Norge, Alexander Hørthe, til BilNorge.no. Han har nå vært syv uker i jobben, etter å ha gjort karriere i Tesla.
Han sier at det ikke er noen fellesnevner når det gjelder hvem som har vist sin interesse for Polestar 2.
Hørthe vil ikke si noe om hvor mange nordmenn som har betalt depositum for å sikre seg en Polestar 2. Disse kan ikke regne med å få kjørt bilen før de kjøper den. De første demobilene er ikke ventet før i mai.
Man kan kjøpe en Polestar, men også abonnere på dem eller lease.
Kommer i storbyene
Det skal åpnes Polestar showroom i landets største byer. Disse skal stå klare til neste år, når Polestar 2 kommer til landet i mai/juni. Utover at disse kommer i Bergen, Trondheim og Stavanger er lite kjent ennå.
- Vi vil finne de beste stedene for disse showroomene og forhaster oss ikke, sier Hørthe. Det eneste som er sikkert er at de skal være der folk ferdes, langt unna tradisjonelle forhandleranlegg.
Kan bli suksess
Alt ligger til rette for at Polestar 2 blir en populær bil i Norge. En elbil med over 400 hk, 4x4, flott design, innovative løsninger og mye utstyr for under en halv million kroner vil sørge for det.