-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
En sprekere Puma
Ford lanserte i sommer sin nye Puma crossover. Her testes toppmodellen på Nürburgring.
Med Puma vekker Ford til live en betegnelse de benyttet for noen tiår siden, men i en helt ny innpakning. Puma deler plattform med Fiesta, og den vil også benytte noen av de samme drivlinjene.
Her er toppmodellen, Puma ST, knipset under testing på Nordsløyfa. Bildene avslører at bilen er senket og gjort litt bredere enn standardutgaven. Og det er liten tvil om at oppsettet også er mer sportslig – legge merke til at innerhjulet bak løftes i heftig kurvekjøring.
Vi ser også at bilen får doble eksosrør og sportslig hjulutrustning.
ST-utgaven av nye Fiesta drives av en 1,5-liters turbo treer med 200 hester og et dreiemoment på 290 Newtonmeter, og samme drivlinje vil benyttes i Puma ST som gjør null til hundre på rundt seks sekunder.
Andre oppgraderinger inkluderer valgfrie kjøremodi slik at man kan velge mellom sport og komfort. Det blir spennende å se i hvilken grad Ford greier å balansere disse egenskapene i bilen.
Standardutgaven av Puma får en mild hybrid drivlinje med 155 hester og norsk pris fra 275.800 kroner. Puma ST vil nok nærme seg 400.000 med norske avgifter.
Det er Fords fabrikk i Craiova, Romania som skal produsere nye Puma, side om side med den eksisterende Ecosport.
En rekke produsenter har kastet seg på bølgen av kompakte SUV-er, og blant Pumas konkurrenter vil vi finne Hyundai Kona, Mazda CX-3, Honda HR-V og Volkswagens nye T-Cross for bare å nevne en håndfull.