-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nytt Ess fra Maybach
Her er en ny luksusmodell fra Stuttgart, men den får ingen stjerne på panseret.
Det ble ingen suksess da Daimler lanserte Maybach som eget merke på starten av 2000-tallet, men et comeback som Mercedes-Maybach i 2014 har gitt langt bedre uttelling. Ikke minst i Kina der sjåførdrevne biler er svært populære.
Vi har nylig presentert deres luksuriøse variant på GLS, men her er det andre generasjon Mercedes-Maybach S-Klasse som er på test i nordisk vinterklima.
Dere som følger med på BilNorge vet jo at en ny Mercedes S-Klasse er på trappene, og at en elektrisk utgave med betegnelse EQS også nylig er observert under testing.
Da må det selvsagt også komme en ny Mercedes-Maybach S-Klasse, lenger og mer luksuriøs enn den som bærer stjerne på panseret.
Bilen blir vesentlig lenger enn selv den lange S-Klassen og får den unike grillen som er forbeholdt Maybach-modellene. Men det ser ut til at grillen blir mindre dominerende på neste generasjon enn på dagens, det samme gjelder lyktene som tar mindre plass nå som LED tar over.
Dagens Mercedes-Maybach S-Klasse leveres med turboladede V8 og V12-maskineri, og det vil trolig også gjelde neste generasjon, skjønt begge vil trolig bli utstyrt med hybridteknologi for å holde forbruket på et mest mulig moderat nivå.
Den nylig lanserte Mercedes-Maybach GLS 600 har en mild hybrid V8 med 550 hester, og denne drivlinjen er nok høyaktuell for S-Klassen også. V12-utgaven kan også bli mild hybrid og få betegnelse S650 eller S680.
Mercedes-Maybach S-Klasse får selvsagt det siste nye på teknologifronten, inkludert autonome egenskaper i mer avansert form enn i dagens modell.
Det forventes at Mercedes, og dermed også Maybach, vil ha selvkjøring på nivå 4 klart i 2024, og det kan jo passe bra når S-Klasse-modellene får en midtlivs facelift.
Det innebærer at bilen kan kjøre helautomatisk uten inngrep fra sjåføren under gitte forhold, samt ved parkering.
Legg merke til at testbilene har forskjellige typer dørhåndtak – tradisjonelle og utfoldbare slik vi kjenner dem fra for eksempel Tesla.
De nye Mercedes-Maybach-modellene kommer trolig på markedet sent 2020 som 2021-modeller. En ekstra lang Pullman-versjon skal også være under utvikling.