-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ingen stor overraskelse
Våre fotografer kom nylig over en umaskert versjon av Volkswagens kommende toppmodell i Golf-serien.
Det er ikke alle som ønsker å vise for naboen at de kjører muskelbil, og da er dette blant de bedre alternativene på markedet. Ved første øyekast ser den ut som en hvilken som helst Golf, men ta en nærmere titt så oppdager du detaljene som skiller den ut fra den grå massen.
Denne prototypen som testes i Lappland er umaskert, så detaljene er lette å oppdage for den som har blikk for slikt.
Det starter i fronten med en markant støtfanger med store luftinntak - elementer som gjør at bilen fremstår som enda mer senket enn den faktisk er. Volkswagen har beholdt nok fjæringsvei til å oppnå langturkomfort.
Store felger og lavprofil dekk samt bremser med store skiver og blå calipere understøtter inntrykket.
Hekken preges av en massiv diffuser nederst, integrert i denne sitter to par doble, ovale eksosrør med anstendig diameter. Større takspoiler og sideskjørt er selvsagt også en del av oppskriften.
Nå ser vi ikke interiøret på disse bildene, men der finner du det heldigitale dashbordet som er standard i Golf 8, samt sportsratt og -pedaler, seter med solid sidestøtte samt rikelig med Alcantara og dekorelementer i karbonfiber og aluminium.
Med hensyn til drivlinje så vil neste Golf R som dagens modell benytte en firesylindret toliters turbomotor. Nå skremt opp til over 330 hestekrefter og et dreiemoment som sikkert overskrider forgjengerens 400 Newtonmeter.
Kreftene sendes til underlaget gjennom en DSG girgasse og 4Motion firehjulsdrift.
Nykommeren kommer garantert til å bli kjappere enn forgjengeren som med Performance-pakke gjør null til hundre på 4,6 sekunder og har en toppfart på 270 km/t.
Golf GTI og GTD samt nye spennende hybridmodeller skal vises i løpet av første halvår, noe som trolig medfører at R-utgaven må vente til høsten. Og da blir det spennende å se om den også kommer som stasjonsvogn, et morsomt alternativ for familier med dårlig tid.