-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Peugeot tetter nisjer
Selv om det er vanskelig for meg å skjønne logikken med slike biler, kommer det stadig flere av dem. Dette kan godt være en fremtidig Peugeot.
Peugeot har stor internasjonal suksess med sin SUV-rekke; 2008, 3008 og 5008. Førstnevnte er helt fersk på markedet og kommer snart som elbil, mens 3008 og 5008 skal gjennom en facelift til høsten.
Snart kan en ny 4008 være alternativet for dem som ønsker noe mer sportslig – en bil som følger i fotsporene til tyske merker som BMW og Mercedes, en crossover eller SUV Coupé.
Bilen skal baseres på den eksisterende 3008, men får rundere former for å fremstå som et mer dynamisk alternativ. Den får en rekke sportslige detaljer, som en mer aggressiv grill og sin egen lyssignatur.
Engelske AutoExpress har intervjuet direktør Jean-Philippe Imparato som bekrefter at bilen vil utstyres med Peugeots særegne i-Cockpit som inkluderer høyt plasserte digitale instrumenter bak et lite ratt. Tilsvarende som i 3008, men med lavere sitteposisjon.
På tross av takbuen som skråner mot bakluka skal 4008 bli en fullverdig femseter. Den skal bygges på den modulære EMP2-plattformen som sine søsken, men ingeniørene har fått i oppdrag å finne et mer engasjerende oppsett for chassiset.
Et utvalg bensin- og dieselmotorer vil komme, men det er også aktuelt med en «Norges-vennlig» plug-in hybrid tilsvarende drivlinjene i 3008 GT Hybrid4 og Opel Granland X Hybrid4. 300 hester og firehjulsdrift er vel akkurat passe i en bil som dette.