Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Ford Puma ST
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©

Puma ST – uten en tråd

Det nærmer seg tydeligvis avduking, for nå gir Ford blaffen i å kamuflere sitt lystigste innslag i den nye Puma-familien.

Publisert Sist oppdatert

Det er jo artig at Ford vekker opp en gammel betegnelse og klistrer på noe helt annet enn bilen som opprinnelig het Puma.

Nye Puma kan godt ende opp som en volumselger, for den har en del av de egenskapene mange er på jakt etter – kompakte utvendige mål, praktiske egenskaper og en litt høy sittestilling.

Det gjør at den kan føles større innvendig enn fotavtrykket skulle tilsi. Dessuten er den elektrifisert, om enn i relativt mild grad i alle fall i første omgang.

Bilen på bildene – Puma ST – blir definitivt ikke noen volumselger, i alle fall ikke i Norge. Men de som ønsker noe lystig og kompakt kan nok glede seg.

Kanskje skal den vises i Genève allerede i begynnelsen av mars, for de mildere variantene er allerede kommet til Norge, priset fra kr 275.000. Jeg regner med at våre kolleger i bladet BIL snart får lagt hendene på et testeksemplar.

Vi fortalte ganske mye om Puma ST da vi presenterte de første bilder av en kamuflert bil før jul, men uten kamuflasje kommer flere detaljer til syne. Som den sorte dekoren nederst på støtfangeren og den store intercooleren som ligger skjult bak denne.

Hekken inneholder en forstørret takspoiler og doble eksosrør. Bremsene er kraftigere enn på standardutgaven, og innendørs er det sportsseter, trolig fra Recaro, og sportslig ratt og pedalsett.

Puma ST får samme drivlinje som Fiesta ST er satt opp med – en 1,5-liters tresylindret turbomaskin med 200 hester og et dreiemoment på 290 Newtonmeter.

Powered by Labrador CMS