Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1
Jannarelly Design-1

Sportsbil med røtter i Gulfen

Nå setter Jannarelly opp anlegg både i London og Paris. Kanskje de mener alvor med sin forbausende akseptable sportsbil.

Publisert Sist oppdatert

Det lille jeg har sett av innsatsen til Anthony Jannarelly gjorde meg positivt overrasket da han viste sin nyeste bil på Salon Privé i fjor.

De bilene han har gjort før: Lykan og Fenyr var ganske ekstreme. Både i uttrykk og med sine RUF-baserte ytelser.

Nå har han lansert en bil som er oppkalt etter ham selv, som har veldig attraktive spesifikasjoner og som ikke ser ut som du trenger rane en bank for å få råd til.

Bare det å bruke en Nissan V6 fra en 370Z tyder jo på en viss kontakt med hverdagslivet – selv om også nå er produsenten listet i Dubai.

Les også: Stor spennvidde fra W

Men hovedmennene har gitt seg selv en ny presentasjon på hjemmesiden sin nå: Både Anthony Jannarelly og Frederic Juillot er nemlig pasjonate eiere av en Caterham og en Donkervoort. Med andre ord – begge har et visst forhold til enkle biler med sterke personligheter som utstråler litt 60-talls vibber.

Det kan man vel nesten si denne gjør også. Karosseriet er ikke så fjernt fra en Cobra (stammer fra AC Ace, 1953) og i hvert fall når det gjelder å bygge bort overvekt har de lyktes godt her. Masse kompositter gjør at det hele ender på 850 kg.

325 hk og 371 Nm burde kunne utnytte det.

Motoren er plassert rett bak øret ditt og driver rett til bakhjulene gjennom en ukomplisert (ikke en robot i umiddelbar nærhet) sekstrinns kasse.

Resten av konstruksjonen ser også ukomplisert ut, men at de har hentet styringen fra en Lotus Elise og har festet et Nardi-ratt i den andre enden, tyder på at de har sans for detaljer.

Nesten samme dimensjon på for- og bakhjul (215/50R16 og 245/45R16) vitner om bra balanse i bilen siden de ikke har behøvd å ty til pneumatisk kamuflasje. (Avantador: 255/30 R20 og 355/25 R21 – hallo!!!)

Bilen er også svært kompakt. Med 242 har den 12 cm lenger akselavstand enn Elisen, men med 386 er den bare 3 cm lengre. Den er 184 cm smal og måler 108 oppover – før du legger på et tilgjengelig fast, tak.

(artikkelen fortsetter)

Jeg syns det hele høres bra ut, men de hadde ikke noen bil å vise frem da jeg banket på hos dem i Paris for to uker siden.

De har imidlertid lovet meg en tur senere uttpå våren. Det skal bli deilig å komme tilbake til noe som ikke skryter på seg mer enn fire til hundre og ikke mer enn 217 km/t.

Det høres nesten menneskelig ut.

Mens du venter på din bil kan du underholde deg med å handle noen av Jannarellys moderne møbler. Bygget med Juillots eminente kompositt-teknikk de også.

Og venter du enda lenger, snakker de om å lage en batterilektrisk utgave av den.

Hold på Nissan-versjonen så lenge dere kan, plis.

Powered by Labrador CMS