-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Aston Martin på to hjul i svingene
Hils på Aston Martin AMB 001. Tidligere har den bare vært vist på EICMA i Milano, og dit er det ikke mange fra Genève-gjengen som drar.
Formel 1-guruen Adrian Newey var med på å utvikle Aston Martins Valkyrie som ble bygget i samarbeid med Astons F1-partner, Red Bull.
Nylig ble det kjent at Aston Martin har skrinlagt planene om å komme ut på banen med Valkyrie – foreløpig i hvert fall. De skylder på nytt reglement fra FIA, og at derfor blir blant annet Le Mans irrelevant for dem.
Det er imidlertid ikke helt usannsynlig at begrenset program har noe med Aston Martins begrensede midler å gjøre, samtidig som selskapets bedrøvelige opptreden på børs kanskje ikke gjør det veldig smart å leke seg i den mest ekstreme enden av superbil-skalaen.
Og da kan vi jo si at AMB 001 er en slags erstatning. Kodenavnet på Valkyrie var, som du kanskje husker, AM RB 001 – hva gjør vel en bokstav mer eller mindre?
For ikke å si: hva gjør to hjul mer eller mindre? For her snakker vi motorsykkel.
Hva den egentlige ideen bak er, vet jeg ikke. Kanskje noe i likhet med da de gikk til Toyota for å samarbeide om Cygnet – småbilen som hadde premiere i Genève for ti år siden.
Denne gangen gikk Aston til Brough i Frankrike – og her er vi også inne på noe underlig.
Brough Superior var motorsykkelens Rolls Royce/Bentley før krigen. Lawrence of Arabia eide åtte Brough. George Bernhard Shaw og Jay Leno er også på eierlisten som leses som en Hvem er Hvem?
Etter krigen lå motorsykkelen i graven, men renommeet levde videre. Til de grader at en gruppe franske entusiaster begynte å bygge «continuation models» av SS100-modellene (akkurat som Aston selv gjør med sin DB 4 Zagato i disse dager).
Formgiving, chassis, karbonfiber detaljer – det er Aston. V2 motoren på 990 kubikk og 88 grader og vannkjølt og doble overliggende og fire ventil-topper, montert som bærende element i rammen kommer fra franskmennene, eller rettere sagt, noen som heter Boxer Design.
180 hester er den oppe i nå, litt turbo-hjulpet, men med en turbo som er så liten og lett at det finnes ingen forsinkelse på signalet fra gassen sier de som vet.
Med 180 kg tomvekt er det ting som tyder på at denne har prestasjoner som gjør at de som kjører slikt ikke kommer til å savne AM RB 001.
Håndsydd sal er noe av det som skal kombinere konservative tradisjoner med cutting edge teknologi. Det er visstnok 100 kunder som skal få anledning til å oppleve det.